Hallooo ! Mijn pony stond deze zomer de hele zomer lang samen met 2 ponys en een paard op wei maar het probleem is nu dat hij nog al onderdanig is en zich laat doen. De anderen bijten en stampen hem dus zo kwam hij vol wondjes te staan het is zelfs een keer zo ver gekomen dat hij onder de draad is doorgeschoven(gellukig geen prikkeldraad) nu staat hij dus alleen op wei en heeft hij geen enkel wondje meer gehad. Maar paarden zijn kuddedieren en ze horen toch eigenlijk samen te staan is dit wel goed voor hem ?
(Ik weet niet of dit hier juist staat zit nog niet zo lang op bokt)
Probeer eens een stuk van de wei voor hem af te zetten met een schrikdraad, mogelijk voelt hij zich hier fijner door en soms kunnen ze zo ook een betere band krijgen met de overige dieren zodat ze later weer in de groep gevoegd kunnen worden.
En als je 1 van die andere 3 bij hem zet? gaat t dan nog mis?
Frederique22
Geplaatst: 14-12-12 00:05
Ik denk dat het niet echt kwaad kan dat hij alleen staat, zolang er paarden in de wei ernaast lopen. Of je zoekt een weigenootje met een heel lief ponytje die geen vlieg kwaad doet Edit: typfout
Jawel 1 van die 3 gaat wel maar dan flikt die ene het wel Altijd om uit te breken om bij zn beste vriendje te zijn en ja ze staan altijd langs elkaar in de wei.
friesiszwart
Als het niet mogelijk is een ander paard erbij te kunnen zetten en zij staan met een draad gescheiden zou ik er geen probleem mee hebben. Er is dan toch sociaal contact mogelijk.
hebben ze wel genoeg ruimte met z'n vieren? als mijn paarde te dicht op elkaar staan dan gaat het ook fout, terwijl er in een groot weiland niks aan de hand is.
caramellebel
Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-12 20:39
Ja het zijn redelijk grote weides en zelfs als hij in de grootste weide alleen met het paard of het ergste de pony die mij zelfs stamp staat, staat hij nog vol.