Olie op vacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MaryamYouyou

Olie op vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 20:04

Hallo! ik ben heel erg veel bezig met het laten glanzen van de vacht van mijn paard. ik weet dat het dier gezond moet zijn en ik weet ook al wat ik allemaal door het eten kan doen, maar nu vraag ik me af of ik ook uitwendig olie kan toepassen voor een mooie glans. het is namelijk bij mensen zo dat als je bijvoorbeeld olijfolie op je haar en hoofdhuid smeert, dat het dan verzorgd word en gaat glanzen ook nadat het is uitgewassen. nu vroeg ik me af of het veilig is voor mijn paard als ik water en olie emulgeer en dat in kleine hoeveelheden spray over de vacht. het water zal dan verdampen en er zal dan een dun verzorgend laagje olie op moeten zitten. maar voordat ik dat probeer wil ik wel zeker weten of dit wel goed is voor de huid van mijn paard. en krijgt mijn paard het niet extra warm omdat de olie misschien een isolerend effect op de huid heeft? en wat voor olie zou ik dan het best kunnen gebruiken?

love_Soraya

Re: Olie op vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:18

ik heb het een x geprobeerd op een piepklein plekje een beetje olijfolie om te kijken wat het effect was op mijn paard.. praat echt over 1 cm, de volgende dag had ze er een allergische reactie op ze zat helemaal onder de bultjes en het jeukte enorm.. voor mij was dat dus duidelijk.
Gebruikte overigens altijd van Cowboy Magic de body shine en die is wel heel fijn

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:19

Boerentrucje is een dot ongewassen schapenwol. Krijg je idd een mooie glans van.
Hou er rekening mee dat je zadel meer kan gaan glijden (of dekens).

En verder is het een fabeltje dat uitwendig aangebrachte olieën en andere produkten ook maar íets met haar (of huid) doen qua voeding of verzorging, anders dan uiterlijke schijn geven.
Haar is nl dood, en huid is dé verdedigingslinie tegen aanvallers van buitenaf. Daar mag dus helemaal niets doorheen komen, en dat doet het dan ook niet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:21

om je paard te laten glanzen kun je het beste zonnebloemolie door zijn voer doen.Dan gaat de vacht vanzelf glanzen en hoef je er niets op te smeren.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 20:25

Zouden ze er geen jeuk van krijgen door die vettigheid op de vacht? Een flinke dot schapenwol zou ik dan eerder uitproberen.

LuckyReining

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 21:08

Om je paard te laten glanzen kun je een doek met babyolie gebruiken. Ruikt erg lekker en geeft enorme glans. wat ik in de zomer vaak doe is mijn paard wassen en dan in het laatste spoelwater een scheut baby olie, dan hoef je niet met een doek in de weer.

MaryamYouyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 21:57

love_Soraya schreef:
ik heb het een x geprobeerd op een piepklein plekje een beetje olijfolie om te kijken wat het effect was op mijn paard.. praat echt over 1 cm, de volgende dag had ze er een allergische reactie op ze zat helemaal onder de bultjes en het jeukte enorm.. voor mij was dat dus duidelijk.
Gebruikte overigens altijd van Cowboy Magic de body shine en die is wel heel fijn

goed dat je me dat verteld! ik denk niet meer dat ik dat durf te proberen! en oveer die Cowboy Magic Bodyshine, geeft dat een eenmalige glans, of verzorgd het de vacht zo dat het ook zonder meer glanst?

MaryamYouyou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 21:59

dankjulliewel voor de reacties! ik denk dat ik maar eens langs de schapenboer ga!

HHDeal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 22:48

@ Dolando

Met DETANGLER™ & SHINE van COWBOY MAGIC® verdwijnen
knopen, klitten en dreadlocks als sneeuw voor de zon, zelfs bij het meest
onhandelbare haar. De zijdeproteïnen in DETANGLER™ & SHINE zorgen
ervoor dat het behandelde haar na het kammen stralend glanst.
Het product biedt een pure verzorging, bevat geen water of alcohol en
droogt het haar niet uit. Vuil, stof en zand hebben geen grip meer op haar
dat behandeld is met DETANGLER™ & SHINE. De glans blijft daardoor
langer bewaard. Het haar voelt niet vettig aan.
Het product dringt door tot onder het huidoppervlak en werkt zowel
hydraterend als versterkend. Het resultaat? Een natuurlijke glans en een
zachte textuur.
DETANGLER™ & SHINE is een hoogwaardig verzorgingsproduct dat ook
geschikt is voor mensen.

FIFS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:00

Ik deed altijd zonnebloem olie door het voer van mijn verzorgpaardje, ze was al aardig aan de leeftijd (32) en haar vacht was wat doffer maar door de zonnebloem olie kreeg ze weer een hele mooie natuurlijke glans. Cowboy magic schijnt ook heel goed te zijn, ik zelf heb hier geen ervaring mee, maar ik denk dat daar ook wel wat topic's over te vinden zijn hier ;)

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 02:39

Het lijkt mij beter om gewoon een scheutje (zonnebloem)olie door het voer te doen. Als je dat een tijdje gebruikt zie je vanzelf dat ze meer gaat glanzen en beter in haar vacht komt. Verder kun je idd een pluk schapenwol gebruiken, werkt ook super :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 02:59

Cowboymagic is duur, er zijn wel makkelijker manieren om je paard te laten glimmen.
Een dot schapenwol werkt super en eenvoudiger maar ook effectief; een stofdoek van moeders (zo'n microvezeldoekje), voor max effect kun je die ook ietsje vochtig maken. (goed uitwringen, moet echt alleen vochtig zijn anders krijg je strepen)

Een scheut zonnebloemolie werkt van binnenuit.