Een pony opvangen van de dierenbescherming..ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

broek

Een pony opvangen van de dierenbescherming..ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 22:16

Hallo,
Ik zit er al een tijdje aan te denken om een pony op te vangen.
Nou heb ik contact gehad met de dierenbescherming, en die vinden het ook een goed idee ;)
Alleen vraag ik me af, hoe mensen het ervaren hebben?
Ik hoor nu alleen verhalen van de dierenbescherming, maar het zou fijn zijn om verhalen van mensen te horen
die zo'n dier ook echt op hebben gevangen.
Ik heb vaker dieren opgevangen van een andere stichting, en dat is mij best wel goed bevallen.
Nu een jaar na dat mijn laatste opvang paardje in is geslapen, wil ik graag een ander dier helpen.
Graag jullie verhaal ;) groetjes!

renskesanne

Re: Een pony opvangen van de dierenbescherming..ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:32

ik heb geen verhalen maar ben wel benieuwd!

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:35

Ik ken ook geen verhalen maar ben ook wel benieuwd! Dit zijn dan dieren die gered zijn en je dan echt voor altijd overneemt van de dierenbescherming ofzo?
Heb het wel ooit gedaan met een cavia maar weet niet hoe dat werkt met paarden?

DeBuurvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 23:39

Mijn paarden worden na mijn overlijden aan de db ''gegeven'' die er vervolgens een passend huis bij zoekt.
Een sportpaard komt dan niet bij een boer achteraf te staan en een ouder paard wat met pensioen zou mogen niet bij een meid met wedstrijdambitie's.
Dat is de enige kant die ik van de db weet.

Ben wel benieuwd net als jou ts naar de andere kant,voor mijzelf vind ik het een prettige gedachte dat mijn paarden later goed verzorgd achterblijven.

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:20

Onze overbuurman heeft een pony overgenomen van de dierenbescherming.
Het is een shethengstje die gedumpt was in een natuurgebied. Alleen mager, verder niets mis mee.

Maar hij vangt wel meer dieren op (van duiven tot cavia's), dus hij is al bekend en de DB weet dat de dieren daar goed terecht komen.

Ik zou gewoon de DB een keertje bellen als je de mogelijkheden wil bekijken.

_Marindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:47

hoihoi, ik ken mensen die ook paarden opvangen ook van de dierenbescherming. volgens mij wat ik allemaal hoor bevalt het goed de paarden hebben altijd wel iets maar hebben een super eerlijk karakter. de paarden zijn je echt dankbaar dat ze een nieuw en beter leven kunnen opbouwen! ik hoop dat je hier wat aan hebt :) succes !

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 19:53

Ik heb er geen ervaring mee, maar vind het wel erg mooie dat mensen hier aan denken en dit voor een dier willen doen. Erg veel respect voor dit soort mensen,
ik wens jou nu al heel veel mooie momenten toe met een paardje/pony die je eventueel op gaat vangen!

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 07:32

Een stalgenootje had vroegen een paard overgenomen die in beslag genomen was. Het paard mankeerde wel van alles maar voor wat zij ermee deed was het paard geschikt.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 07:40

Ik heb ook een merrie van de DB overgenomen (stond tijdelijk op een manege gestald). Was ook echt een getekende merrie qua gedrag (wilde onder andere niet eten wanneer je bij haar box stond en bleef dan in een hoekje staan) maar nooit spijt van gehad.
Ze is alleen na twee en halve week overleden.

daniquexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-13 20:32

in de buurt van Leeuwarden zit een manege of stal met paarden die mishandelt zijn of uit een stichting komen, deze paarden worden helemaal opnieuw in vertrouwen genomen met de kinderen en mensen en weer opnieuw bereden, een vriendin van mij had hier haar pony op pension en ik ging vaak mee, het was een super leuk bedrijf omdat de paarden een goed huis kregen en weer het vertrouwen in de mens terug kregen. :)
ik zou het eens proberen en eerst kijken naar het paard, en of je het avontuur aan wilt gaan .
als ik de ruimte en het geld had zou ik het ook doen !
Succes !! :)