paard komt niet uit wei

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mazzel1995

paard komt niet uit wei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-12 21:01

Mijn paard wil 8 van de 10 keer niet meer uit de wei komen. Ik zelf heb er geen problemen mee (zou wel logisch zijn want bij mij moet ze meestal aan het werk) ze heeft het voornamelijk bij de persoon die haar voert. Het is geprobeerd door haar te lokken met eten. Werkt niet. Als de andere paarden in een ander weiland eerst naar binnen gaan (ze staat alleen in een weiland wel met andere paarden naast haar in het land) Als de persoon in kwestie haar 'gevangen' heeft krijgt ze altijd wat lekker.

Iemand tips hoe we haar te pakken kunnen krijgen?

Want het word onderhand vervelend omdat ze niet buiten mag blijven staat als er niemand thuis en een nacht laten staan is ook een optie. Ze kan dus nu niet elke dag naar buiten wat ze eigenlijk wel nodig heeft. Het moet echt 'gepland' worden zodat ik haar zelf naar binnen kan doen.

friesiszwart

Re: paard komt niet uit wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 07:47

Dat is echt een probleem. Wellicht iemand ander zoeken die dit ook kan en zou willen doen. Stalgenoot, kennis etc.

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:08

Vreemd dat ze dat juist doet bij diegene die ze voert, zeker nu er niet veel meer op de weiden staat. Heeft ze een slechte ervaring opgedaan bij die persoon of doet ze dit bij meer mensen?

LadyxLucy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 15:05

Uhm.. Ik heb zelf ook een tijdje last van dit probleem gehad..
Ik weet alleen dat mijn pony het altijd veels te leuk vond buiten, totdat ik haar een keer buiten ging trainen. (Gewoon beetje oefenen met springen)
En toen was t eind zomer..
Toen t winter werd heb ik haar 1 keer met een zomerdekje naar buiten gedaan. (per ongeluk !)
En toen ik haar winterdekje zag, schrok ik me dood, en toen kon ik haar wel gewoon uit de wei halen.. (Heb haar gelijk als een prinsesje behandelt)
Super veel spijt van gehad en vond t super sneu, maar sindsdien geen problemen meer mee gehad..
Maar ik begrijp dat je dit niet expres bij je pony/paard wilt doen..
Sorry, maar dit is mijn ervaring en kan je waarschijnlijk niet helpen.. -O-

mazzel1995

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-12 22:17

Nee ze heeft geen slechte ervaringen bij deze persoon. Ze doet het bij 2 mensen. Bij de boven genoemde persoon waar ik het in het bovenstaande 'probleem' over hebt het vaakst omdat die haar het vaakst uit de wei haalt. Bij de 2e persoon begint ze nu ook. Door iemand anders uit de wei te halen is niet echt een optie ze staat particulier gestald en heb dus niet meer stalgenootjes. Vandaag was er echter geen probleem ze liet zich zo pakken door de persoon van het boven genoemde verhaal. Morgen kan dit zo weer anders zijn en kan de persoon een half uur bezig zijn.

@Ladyxlucy ik snap je 'probleem' niet helemaal over zomer en winter dekjes? Ik train haar al buiten. (haar wei sluit aan op de bak waar we altijd in trainen)

_Marindaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 22:53

hmm altijd lastig als je ze niet uit de wei krijgt, die van mij doet het ook hij wou niet komen dus hebben wij hem een nacht alleen buiten laten staan (voor jou geen oplossing) maar bij ons staat het naast ons huis. nu komt hij meestal wel en anders vraag ik meestal iemand anders die van stal omdat het wel logisch is dat ze niet bij hun eigen baasje komen dan moeten ze natuurlijk aan het werk :) succes !