Mijn pony gaat regelmatig in de paddock maar hij lijkt het helemaal niet leuk te vinden . Hij staat meestal altijd aan de rand van de paddock te wachten op iemand Als er een paard langsloopt loopt ie altijd zo treurig mee Hij doet nooit lekker gek, ff een bok of een stukje draven alleen maar stil staan en een beetje op zoek naar blaadjes En hij hinnikt zo zielig als ik weg ga en na een uur is een geen centimeter bewogen Ik heb niet de tijd om altijd te rijden en de meeste pony's vinden het buiten helemaal super
De meeste paddocks zijn ook helemaal niet leuk. Staat je paard met andere paardjes? En hoeveel ruimte heeft hij?
Aria_zz
Geplaatst: 11-12-12 18:23
Staat hij alleen? Want zonder vriendje is het natuurlijk niet zo leuk
Judass
Geplaatst: 11-12-12 18:24
Staat hij alleen of met vriendjes? Is er wat te eten aanwezig?
Bij ons staan ze ook de hele dag op de paddock 's winters , maar dan staan ze ook niet de hele dag te sprinten of vrolijk te kijken Dan eten ze wat, staan ze te slapen of geven ze elkaar een massage
Mijn paardje staat de hele dag in de paddock met vier paardenvriendjes en een paar slowfeeders met hooi. Daar word veel gespeeld en gedaan de hele dag hoor, ze gaan graag naar buiten 's ochtends. Maar als je paard alleen staat, zonder eten en alleen maar om zich heen kan kijken, kan ik me voorstellen dat ie het niet zo leuk vind. Binnen zijn andere paarden en hooi, dan zou ik ook liever naar binnen gaan.
Hoelang staat hij erop? Koop een slowfeeder, kan hij in ieder geval wat eten.
aisie
Geplaatst: 11-12-12 18:31
Mijn paarden vinden een zandbak ook helemaal niks. Staan de hele dag in de hoek te wachten tot ze weer naar binnen mogen. Daarom heb ik het afgeschaft en mogen ze zomer en winter op de wei. We hebben wel droge weilanden dus dat scheelt.
Die van mij vind de paddock ook niet heel bijzonder hoor. Hij loopt de paddock in, gaat rollen, wandelt misschien een rondje, snuffelt wat met zijn vriendje. En gaat dan stil staan bij het hek. Meeste dagen weinig actie..
Die van mij vinden er ook niets aan. 2x rollen en verder ook bij het hek staan. Gelukkig staan ze nu lekker thuis en kunnen ze de hele dag buiten lopen.
Die van mij vind de paddock ook niks aan maar zodra zijn vriendje er bijstaat en er een wilgentak in ligt vermaakt hij zich wel.
suffie
Geplaatst: 11-12-12 20:26
Mijn paarden staan ook in de paddock, nu met z'n 3en en als straks de weide kaal is met z'n 5en. Ik heb er 2 slowfeeders staan en heel veel speelgoed. Voetballen, pionnen, takken, jerrycans en ze zijn heel vaak en lang aan het spelen. Mijn slowfeeders bestaan uit afgezaagde 1000 liter vaten (de een iets lager dan de ander, ivm Welsh en Shetlander) met bovenop het hooi een stuk betongaas, wat is vastgemaakt aan de bodem met touw en karbijnhaken. Hierdoor geen geknoei met het hooi en ze doen er lekker lang over.
ZOnder eten, speeltjes, en vriendjes is er ook geen reet aan. Dan staan ze liever in een stal waar nog wel wat te knabbelen is - stro bijvoorbeeld. Zorg iig voor voer in de paddock, en eventueel een speeltje maar het liefst een vriendje.
Nikass
Geplaatst: 11-12-12 23:55
Mijn paard stond volgens een rooster halve dagen op de paddock, met andere paarden. Vond ze geen zak aan. Elke dag wachten voor het hekje, mag ik er weer uit. In het gunstigste geval 1 x rollen. Bij regen helemaal een drama. Iedereen die langs liep werd gesmeekt om haar eruit te halen... Nu staat ze gelukkig een een grote stal met ruime uitloop, zodat ze zelf bepaald of ze buiten staat of niet (regelmatig!) Dit werkt voor haar veel beter. Ben blij dat ik vand at verplichte paddock gedoe af ben.
Ik zou trouwens wel eerst bij je stalhouder vragen of er gevoerd mag worden. Die bij ons wil dat niet hebben ivm troep. En daarom staat mijn paardje (net als die van Nikass) niet in de paddock maar in een heuse villa samen met zijn dikke vriend. Hier hebben zij een paddock aan stal vast die altijd vrij toegankelijk is. Dus de mannen kunnen zelf kiezen