kan hooizak in stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

kan hooizak in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:11

hallo,

wij hebben hier thius 2 stallen en hebben vanaf eind deze week wrs paardjes aan huis
maar we hebben nog geen hooiruiven en we willen geen hooinet
kan zo'n hooizak in een stal ook gebruikt worden
Afbeelding
even foto'tje om te latne zien welke het word als ik het zou kopen ;)

Anoniem

Re: kan hooizak in stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:12

Ja tuurlijk :)

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:12

Ja tuurlijk, waarom niet?

XxXchaXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:14

Dat kan geen probleem, alleen het is beter als je het op de grond gooit is beter voor de paarden is hun natuurlijke houding.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:15

oke
het kan zijn dat ik die dan ook op de andere wei gebruik, mijn jongste heeft ze en schuurt zich echt kapot aan zijn hooiruif, dus dan kan ik die tegen volgend jaar vervangen door een hooizak

op de grond eten die van mij het echt niet, gooien ze het helemaal door hun mest die in hun stal zit, dus dat is dan verspilling

Kingie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:18

Ja dit kan gewoon in de stal hoor, als je het maar hoog genoeg hangt zodat hij niet vast kan komen te zitten met zijn been.
Alleen is het eigenlijk beter en natuurlijker om een paard vanaf de grond te voeren vanwege de betere houding(ook ivm stof in zijn neus).
Laatst bijgewerkt door Kingie op 10-12-12 23:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Jakizi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:19

En of ze er wel of geen zooitje van maken moeten ze zelf weten toch :p als ze het niet opeten krijgen ze waarschijnlijk teveel

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:23

Ik had altijd een hooinet op stal, halverwege zodat ze niet hoog hoefde te reiken maar ook niet te laag dat ze erin kon stappen. Een hooizak is prima hoor, gewoon op hoofdhoogte ophangen.
Trouwens, voordat ik een hooinet had gooide ik een hoop in een hoek bij de ingang. Daar mestte ze nooit en ze vertrapte het hooi of kuil ook niet. Ligt ook maar net aan het paard.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:26

Jakizi schreef:
En of ze er wel of geen zooitje van maken moeten ze zelf weten toch :p als ze het niet opeten krijgen ze waarschijnlijk teveel

Zeg dat niet te hard :P

Maar die kan prima in de stal, die hooizak. Toch kies ik zelf voor de grond, is beter voor ze. Misschien de stallen wat vaker uitmesten zodat het niet zo vies word?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:30

stallen worden (meestal kan soms verschillen) om de dag gedaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:32

chalinka schreef:
oke
het kan zijn dat ik die dan ook op de andere wei gebruik, mijn jongste heeft ze en schuurt zich echt kapot aan zijn hooiruif, dus dan kan ik die tegen volgend jaar vervangen door een hooizak

op de grond eten die van mij het echt niet, gooien ze het helemaal door hun mest die in hun stal zit, dus dat is dan verspilling

Net moet je ook ergens aan vastmaken... Gaat 'ie daar aan schuren.
Misschien en idee om de oorzaak van het schuren weg te nemen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:41

paardje heeft zomerexzeem dus dekens en sprays of zo ja dat is het enige dat helpt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:43

Tadaaaaaaaaaaaa!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:43

chalinka schreef:
paardje heeft zomerexzeem dus dekens en sprays of zo ja dat is het enige dat helpt

Dan kun je maar beter een zomereczeem deken kopen straks in plaats van de vliegendeken die je nu hebt :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:52

het vliegendeken heeft dit jaar toch nog goed geholpen, maar ik wilde nog niet een super duur deken kopen omdat hij nog jong is en ik niet wist wat hij deed met een deken, maar nu ik weet dat hij het heel houd ga ik een goed duur deken voor hem aanschaffen (of dat ik het mss volgend jaar nog in tentenkamp vind kan ook)

minajtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 23:56

je kunt beter in de winter een eczeem deken kopen, omdat er nu heeeel veel in de aanbieding/uitverkoop zijn. voor 50 euro kun je een prima eczeemdeken kopen. je zou ook een schot in de hoek van je stal kunnen maken en daar het hooi achter gooien, dan hebben ze nog wel hun natuurlijke houding.

amber_steph

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:17

Dit kan. Heb dit zelf ook een tijd gedaan, maar er kan niet superveel in.
En ze hebben het heel snel op

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 11:21

chalinka schreef:
het vliegendeken heeft dit jaar toch nog goed geholpen, maar ik wilde nog niet een super duur deken kopen omdat hij nog jong is en ik niet wist wat hij deed met een deken, maar nu ik weet dat hij het heel houd ga ik een goed duur deken voor hem aanschaffen (of dat ik het mss volgend jaar nog in tentenkamp vind kan ook)

Super +:)+

fotojack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-12 11:32

Tuurlijk kan dat dat doen wij ook soms ;p