In de stapmolen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roombolletje

In de stapmolen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 21:53

Hé!
Ik had even een vraagje. Zou het slim zijn als ik mijn pony in de stapmolen doe op een dag dat ik laat uit school ben?
Hij staat 's ochtends tot 's avonds buiten en 's nachts in stal.

fabarz

Re: In de stapmolen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:03

het zou gewoon kunnen hoor! het licht er maar net aan wat je wil doen met je dag. en als je paard een paar dagen heeft stilgestaan zou ik bijvoorbeeld niet opeens gaan rijden!
dus het licht er maar net aan of je er zin in heeb! :)

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:18

ja hoor, die van mij staat ook weleens in de molen als ik geen tijd (of zin) heb.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:18

Het zou wel kunnen

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:20

Wat is je doel met je pony in de stapmolen te zetten? Beweging krijgt-ie kennelijk al, als-ie de hele dag buiten staat, en je gaat kennelijk niet rijden omdat je laat bent, dus losstappen/opwarmen is ook niet de bedoeling. Wat dan wel?

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:22

Ik weet niet wat jullie paarden doen als ze de hele dag buiten staan maar die van mij is echt niet de hele dag aan het rondjes lopen.
Ik zet hem in de molen om gewoon even lekker in beweging te zijn, daar is onze stapmolen ook voor bedoeld.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 22:23

Mijn paarden zeker 4x per week in de stapmolen 's winters, terwijl ze gewoon van 8 tot 18 uur buiten staan. Ene heeft artrose en dan is stappen heel goed.
De andere wil liever niet zonder z'n vriendinnetje (die met artrose) buiten blijven.
De derde rij ik fanatieker en mag altijd uitstappen in de stapmolen, is goed voor de pezen op het harde stappen en fijn voor hem dat het zadel eraf is en een zweetdekentje erop
En de laatste is te klein om te rijden, dus voor z'n conditie/figuur goed om beetje extra te bewegen

Ideaal die stapmolens :D

Polly schreef:
Ik weet niet wat jullie paarden doen als ze de hele dag buiten staan maar die van mij is echt niet de hele dag aan het rondjes lopen.
Ik zet hem in de molen om gewoon even lekker in beweging te zijn, daar is onze stapmolen ook voor bedoeld.

Inderdaad, hier staan ze 3 kwart van de tijd gewoon stil buiten hoor

edit: trouwens als je echt zinvolle beweging wilt geven in de stapmolen is het aan te raden om de snelheid zo te zetten dat ze flink doorstappen :) (ik zie vaak bij anderen dat hun paard er maar beetje in rond sjokt)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:04

Ik gebruik de stapmolen ook om wat beweging te geven wanneer ik niet kan/wil rijden of het erg hard regent (stapmolen is op de looppad overdekt). Mijn paard staat namelijk vaak stil wanneer ze in de winter in de paddock staat.
De molen zou ik ook zo instellen dat ze goed doorlopen, vaak sjokken de meeste paarden er inderdaad alleen maar in.

Djeradalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 16:32

Waarom zou het niet slim zijn?
Ik ga deze week met de mijne aan de slag om het te oefenen en dan gaat hij vanaf volgende week ook lekker 6x pw de molen in. Vind het vooral fijn omdat ze smorgens in de molen gaan 30 min. en smiddags gaat hij een paar x meestal wel in het losgooibakje met andere paarden en savonds ben ik er pas om te rijden/verzorgen dus op die manier heeft ie smorgens ook wat te doen denk ik dan hihi.