Pony knaagt aan houd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Maraa99

Pony knaagt aan houd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 16:32

Sorry als het bericht niet goed staat... Maar ik weet niet waar het anders moet

Ik heb een verzorgpony een merrie haflinger. Ze is egt super lief maar ze knaagt vooral veel aan hout. De schuttingen zijn voor de helft al helemaal opgegeten. Nu hebben we haar verplaats waar een stuk minder veel hout is maar haar stal deur is wel van hout en die is niet zo makkelijk te vervangen aangezien we niet heel veel geld hebben.

Komt die bekent voor? Zoja hoe hebben jullie het dan opgelost en weten jullie ook misschien waarom ze het doet.

Groetjes Mara

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:35

onze paardjes knagen ook lekker de schors van de bomen vinden ze heerlijk.geef haar takken om aan te knagen geloof takken van fruitbomen/en wilgetakken zijn goed moet je even opzoeken welke de beste zijn.
in de natuur knagen ze ook aan bomen/takken,het hout van een schutting is niet zo goed want splintert vaak.dat ze de deur op eet is minder deze kun je met kribbenbijt spul insmeren.ook zou ik kijken of ze wel genoeg ruwvoer terbeschikking heeft

Maraa99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 16:38

Bedankt voor de tips! Ze krijgen wel ruwvoer maar ik weet niet of ze er veel van eet want er staat nu ook een paard dat haar niet zo aardig vind.... Dus dat zal ik ook maar eens even na vragen
En ik ga opzoek naar takken :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:38

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:41

Hout is met een t en niet met een d :)
Ik heb een hout- eter gehad en ze kunnen je werkelijk helemaal gek maken 8)7
Alles gaat eraan en het lijkt mij ook niet gezond. Het werkt trouwens ook aanstekelijk...als je er een hebt die het doet loop je grote kans dat de anderen mee gaan doen.
Bij ons paard, en uiteindelijk bij onze drie paarden, was het enige wat echt hielp hoefteer op de wanden smeren. Maar het blijft vlekken en plakkerig, dus voor jezelf is het niet fijn en het ziet er ook niet uit. We hebben kippengaas ertegen aangetimmerd, antibijtspul geprobeerd, schrikdraad ( zonder stroom uiteraard ) maar niets hielp, behalve dus de stockholmer hoefteer.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:45

mirim schreef:
Hout is met een t en niet met een d :)
Ik heb een hout- eter gehad en ze kunnen je werkelijk helemaal gek maken 8)7
Alles gaat eraan en het lijkt mij ook niet gezond. Het werkt trouwens ook aanstekelijk...als je er een hebt die het doet loop je grote kans dat de anderen mee gaan doen.
Bij ons paard, en uiteindelijk bij onze drie paarden, was het enige wat echt hielp hoefteer op de wanden smeren. Maar het blijft vlekken en plakkerig, dus voor jezelf is het niet fijn en het ziet er ook niet uit. We hebben kippengaas ertegen aangetimmerd, antibijtspul geprobeerd, schrikdraad ( zonder stroom uiteraard ) maar niets hielp, behalve dus de stockholmer hoefteer.

ja het steekt inderdaad aan.hier bij ons vind iedereen boom heerlijk.ik vind dit geen probleem.om de bomen zit nu draad en dan blijven ze er af.ik geef ze takken om aan te knabbelen.dus als ts de deuren insmeert en de pony takken geeft,dan zal deze niet voor die vieze smakende deur kiezen.en slecht ja als het hout niet geschikt is,dan is het slecht,daarom zoek hout dat ze in het wild ook aan knagen.

Maraa99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-12 16:50

Haha oeps ben niet zo heel goed in nederlands :D

Ik ga eerst ff kijken of wilde takken helpen en anders ga ik dat spul maar kopen om het op de staldeur te smeren.

Lynn_Nikita

Re: Pony knaagt aan houd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:51

Kribbox op hout smeren en anders over de deur een ijzeren strip maken

mirim

Re: Pony knaagt aan houd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:15

Een ijzeren strip ging bij die van mij niet werken....hij schraapte gewoon langs de vlakke wanden met zijn tanden en kreeg zo houtsplinters waar hij weer aan kon trekken. Ik had splinternieuwe corton boxwanden...in een mum van tijd konden ze elkaar kussen door de houten wanden heen, grrrrr.
Ook takken hielpen niet. Ze stonden nl de hele dag buiten en konden bomen knagen wat ze wilden. Takken in de box geven was even leuk, maar de wanden slopen was leuker.