wat is een mooie bijdrage?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

freetobee

wat is een mooie bijdrage?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 16:50

Voor een van mijn paarden ben ik op zoek naar een bijrijdster. maar wat is nu een mooie bijdrage?

De situatie nu:
meisje van tien.
moet ik heenweg oppikken en terugweg afzetten (is geen omweg voor mij. wel andere route als gebruikelijk)
Komt drie keer in de week rijden. (dus ook drie x ophalen).
krijgt een priveles in de week.
mag de andere twee keer mee op buitenrit (twee a drie uur durend). of vrijrijden in de bak.

verder mag ze af en toe op een van de andere paarden.

Wat is een mooie bijdrage per maand? Ik weet niet goed wat ik moet vragen.
ik steek er zelf veel tijd in. Terwijl het voor mij niet echt van belang is (die tijd kan ik de pony zelf rijden zeg maar).
Ik wil haar de kans bieden tot "eigen" pony. Maar tegen welke prijs is dit reel?

Anoniem

Re: wat is een mooie bijdrage?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:53

Wat zou je vragen voor oppassen? Dat bedrag zou ik minimaal aanhouden, want dat is feitlijk wel wat je doet met een tienjarige en nog tussen de paarden ook.
Ik zou voor de volledige tijd tussen ophalen en thuisbrengen minimaal 7,50 per uur willen vangen. Minimaal...

freetobee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 16:56

Tja.. Oppassen zou ik het niet willen noemen. Ze kan al zelfstandig zadelen. En rijden kan ze prima alleen. Alleen even helpen met uit de wei en in de wei. En ik controleer het tuig voor het opstappen.
Als ik haar geen les geef of niet op buitenrit ga, dan kan ik prima mijn werk doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:58

Gezien je reactie had je zelf l wel een idee ;)

BlueStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:01

Tja moeilijk om iets te zeggen. Is ook een beetje afhankelijk van jou stal huur. Risico dat de ouders het te duur vinden en jij je verzorgster/bijrijdster kwijt raakt.

Ik vraag zelf 50 per maand.
Ik sta niet al te luxe (bewuste keuze pony's lekker op loopstal), wel een super bak en leuke uitrij mogelijkheden.
Bijdrage die ik vraag is voor mij ook puur, vervanging tuigage en extra voer wat ik moet geven door meer beweging.

freetobee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 17:06

Ja ik had wel een idee. In eerste instantie was mijn gedachte 75 euro. Bij een beetje goede manege betaal je dit al voor een wekelijkse les. En bij mij mag je drie keer komen, en veel meer doen.
Daarbij ben ik per paard meer kwijt als die 75 euro.

Maar hierbij werd meteen aangegeven dat dit teveel was voor hen. Nu twijfel ik dus wat dan wel een mooie bijdrage is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 17:08

Aangezien dit topic onder een schaduwaccount is geopend, hier een slotje.