Onderhouds Kosten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SunnyBunny5

Onderhouds Kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 15:36

Ik ga na de winter misschien een pony kopen....
Mijn moeder vind dat wel een goed idee maarrrrrrr....
Zij wilt de aanschaf en onderhouds kosten weten.... Ik ook :P {:)
Ik heb wel veel dingen gezien op websites zoals:
Paard: €6000....
Ja..... Nee..... Dat.... Is gewoon..... Te veel joh.! Ik heb het liefst gewoon een pony van €1000 - €1800 ofzoiets...
Er stond ook nog zo van:
Zadel: 2e hands: €300 en nieuw: €800
Dus ja... EN dat klopt denk ik niet....
Dus wil je een lijstje naar mij sturen?!
Dankjeeeeeeewelllllq :j /3 *\o/* {:) :D ;) :9 :P :) :(:) *D
Groetjes
Sunne

AdnerB

Re: Onderhouds Kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:37

even de zoekfunctie gebruiken, er staan hier al een heleboel topics van op bokt.
trouwens welkom! :)

Kaartje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 15:46

Hoi,
Kijk eens in de wiki daar staan ook de aanschafkosten (dus van paard, zadel etc) en de onderhoudskosten. http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten
Uiteraard ligt het er wel helemaal aan wat voor paard/pony/zadel/stal etc wilt. Hoe luxer hoe duurder.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 16:44

weet de al wat voor paard je zou willen qua ras of bouw, springen, dressuur, recreatie of combie. In hoeverre moet het paard bereden / beleerd zijn etc. etc.
Aan de hand daarvan kun je makkelijker beoordelen wel budget je nodig hebt om op zoek te gaan naar een geschikt paard.

SunnyBunny5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-12 19:33

Ja,
Spring/recreatie bereden rond de 5-6-7-8 jaar, braaf enzooooo

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:43

Ligt eraan waar je op wilt besparen en waarop niet. Zadel is 800,- echt niet veel hoor. Zeg even pony rond de 2000,- , zadel 1000,- (met zadelmaker) en 3 dekjes, 1 set peesbeschermers, 1 hoofdstel, 1 bit, 1 longeersingel/zweep, poetsset etc. als eenmalige aanschaf.

En dan nog maandelijks stalling, ruwvoer, evetueel krachtvoer/supplementen, enting en ontworming (die dan niet maandelijks).

Edit; Handig, wel vrij ruim gneomen lijstje;http://www.bokt.nl/wiki/Onderhoudskosten

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:40

Ik ben voor mijn twee paarden standaard rond de 550 euro per maand kwijt aan stalling, voer en smid. Daarbij zitten niet de dierenarts kosten bij in en ik sta echt heel basis. Mijn paarden staan in hun dikke berevacht 24/7 buiten in de paddock. Heb afgelopen zomer geïnvesteerd in 20 m2 dikke rubberen antislip stalmatten, hooikisten en hooinetten. Ook is 1 van mijn paarden drachtig en heeft de nodige scans gehad en mijn andere paard is naar een dekstation geweest en daarna gecastreerd. Ook behoorlijke kostenposten..

Zadel is maar net wat je wil, je kan een zadel kopen voor 300 euro, maar ook voor 3000 euro. Tuigage idem dito. Eigen kledij ook.. Geef je je paard dekens op et cetera.. Ga je naar wedstrijden met je paard, dan moet je nog een wedstrijdoutfit en een trailer kopen of huren, benzinekosten en afschrijving van je combinatie meetellen.