Rubbertegels voor stal op weide

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

betadine

Rubbertegels voor stal op weide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 13:41

Morgen krijg ik normaal gezien eindelijk mijn stal gelevert. Dit is een stal van 6 op 3 + eentje als opslagplaats van 3x3. Het is de bedoeling dat die eerste open blijft en de paarden zelf kiezen als ze binnen willen staan. Het enige dat niet bij de stal zit is de ondergrond. We zitten in natuurgebied dus beton is hier uit den boze.
Ik dacht dus aan rubber tegels. Kan dit gewoon in de stal gelegd worden op de weide-ondergrond (gras dus) ?
Wat is jullie ervaring hiermee en wat kosten die dingen ? Ik zie prijzen van 23€ de tegel, maar dit heb ik er echt niet voor over. Ik wil graag de 4-4,5mm tegels en dacht aan iets van een 10€/m², is dit haalbaar qua prijs ? Zoja waar ?
Wat zijn jullie ervaringen met de tegels o pweide-ondergrond ?

boedjang

Re: Rubbertegels voor stal op weide

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 13:48

wij hebben van die rubber matten op de ondergrond, maar ik vind het ook best glad worden , ik zou kiezen voor schoonzand en dan wellicht nog iets van stro. die matten zijn inderdaad ook harstikke duus maar wellicht kun je die via mp ergens op de kop tikken.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:23

ik zou zeker geen rubber voor buiten gebruiken, dit kan superglad worden.
In eens chuilstal zou ik er voor kiezen om gewone tegels te nemen ook makelijk met schoonhouden.

MirandaDvG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:28

Alle tegels op gras gaan op den duur verzakken (binnen een jaar zeker).
Dus als je ervoor kiest een betegelde ondergrond te nemen, moet je wel zorgen voor een goede zand laag onder je tegels. Dit geld ook voor rubber tegels.

Baloe89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:31

Buiten (doorgang stal-weide) zijn rubbermatten gevaarlijk. In de stal zelf liggen ze bij ons, maar er komen krullen tussen, ze verschuiven, ... 1e jaren super tevreden, nu wat minder...

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-12 14:44

Klinkers in de schuilstal doen en daar, goed opgesloten, dikke rubber tegels op leggen. Ik heb ze van 6.5 en 9 cm dik in de stallen, bevalt prima.