Ik zit in een dilemma en ik zou graag jullie mening hierover willen weten.
Ik heb 2 pony's ( een 2,5 jarige haflinger merrie van 1,40 hoog en een 4 jarige shetlander merrie van nog geen 1,00 meter hoog ). Ze staan 24/7 buiten in een paddock, met goed weer op het land, en hebben samen een inloopstal van 5,5 van 2,5 meter.
Na de erg natte periode werd de paddock erg blubberig maar helaas ook erg glad. Dit heb ik toen opgelost door er bergen haksel over heen te strooien waardoor nu een mooie gelijkmatige niet gladde bodem is ontstaan. Een stuk verbeterd maar het blijft natuurlijk nat.
Nu zou ik graag mijn pony's 's nachts op stal zetten. Aangezien ze beide aanleg hebben voor rotstraal ( zijn hiervoor in de zomer met goed resultaat voor behandeld ). Ik krab hun hoeven wel 2 a 3 keer per dag uit maar toch hou je de nattigheid en daardoor zachte stralen niet tegen. Ze hebben altijd een droge schone stal maar staan hier helaas niet zo vaak in, alleen als ik daar het hooi neergooi. Verder hebben ze voor de stal een stukje met afdak met een stenen vloer zodat ze daar ook een soort van met droge voeten kunnen staan.
Ik heb meerdere malen geprobeerd om ze samen in de stal te zetten, maar helaas na 10 minuten gaat dit fout aangezien mijn haflinger de shet dan in een hoekje drijft en een klap verkoopt.
Nu zou ik de stal kunnen opdelen in een stal van 2,5 bij 2,5 voor de shetlander. En voor de haflinger een stal van 3,5 bij 2,5. Zou dit groot genoeg voor deze twee zijn, en is dit een slim idee?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen