Ik zit dus met het volgende. Ik heb mijn meisje nu anderhalf jaar. Bij de vorige eigenaar kreeg ze NOOIT een deken op, ze had er niet eens eentje. Vorige winter heb ik haar wel een deken omgedaan, puur uit egoïsme natuurlijk: ik had geen zin om na het rijden een uur droog te stappen, en wilde met dat deken de haargroei een beetje tegen houden. Ik ken haar namelijk van voor ze van mij was, en weet uit ondervinding dat ze echt héél fluffy wordt in de winter.
Eind oktober zijn wij naar een nieuwe stalling verhuisd. Het is daar echt heerlijk! Paardjelief heeft nu een uitloop(je) aan haar stal, een eigen wei (daar kan ze nu niet meer op, maar ik zet haar wel op de winterwei

Rijden doe ik eigenlijk niet echt meer, zal alweer zo'n 2 maanden geleden zijn. Ik ben wel dagelijks met haar bezig hoor, het is niet omdat ik niet echt meer rij dat ik haar niet meer verzorg! Het rijden pak ik ooit wel eens terug op, maar dat zal (toch zeker in de winter

Dus wat mij betreft mag ze zo fluffy worden als maar zijn kan. Ze is al van voor de verhuis behaarder aan het worden, en ondertussen heeft ze toch al best een pels. Kan ik haar deze winter zonder deken laten staan? Volgens mij zou ze, moest ik toch één opleggen, dat volledig aan gort trekken in haar uitloop. Dat is eigenlijk de voornaamste reden dat ik er liever niet aan begin.
Ik was wel aan het denken; als ik haar nu echt zie rillen, krijgt ze natuurlijk meteen een deken op. Maar als ze het niet koud heeft, kan ze dan gewoon zonder deken, zoals bij haar vorige eigenaar?