Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Polly schreef:ik heb zelf een vergelijkbaar dier gehad, die had ik thuis in een stabiele kudde staan maar het bleef een buitenbeentje, ook voor de fok was ze niet geschikt. Hoewel ze leuke veulens gaf werden die de eerste maanden ook met haar angst geconfronteerd en kostte het heel veel moeite om ze na het afspenen vertrouwen te geven, ondanks dat ze de eerste weken veel met mensen in contact geweest zijn.
Zij is uiteindelijk viavia in een natuurgebied beland maar ik zou nooit meer zo'n dier verkopen maar af laten maken. Ik heb dat met haar geprobeerd maar de DA weigerde ondanks dat ze zelf ook niks meer wisten wat we nog konden doen en toen was ik nog niet genoeg thuis in alles om voor de slager te kiezen.
Succes met je beslissing!
superpony schreef:HOe oud is de pony dan?
Je wil er na een tijdje nog wel weer mee aan de slag?
Is het een ruin of een merrie?
Als je er nog eens mee aan de slag wilt, zou ik eens gaan kijken naar een gemengde opfok kudde. Waar wel regelmatig mensen de kudde in lopen. Misschien dat een jonge pony nog kan leren van zo een kudde. Vergeet alleen niet dat de meesten toch wel hun paardjes laten enten, bekappen, ontwormen, tanden nakijken etc. Als dat allemaal niet lukt wanneer het wel nodig is, heb je een probleempje.
Voordeel is dat als je een stabiele kudde hebt en zij/hij goed volgt, ze misschien wel leert en het straks goed te doen is.
Zelf zeg ik wel heel eerlijk dat ik wel denk dat er nog andere methodes zijn, zeker bij een pony die niks slechts in zich heeft. Maar goed, dan moet je wel de goede methode en mensen hebben en er voor open staan.
Little_Miss schreef:Ik weet niet, ik heb er niet veel verstand van, maar misschien kan je dit eens proberen. Ze hebben al veel paarden geholpen en opgevangen. Paarden die gewoon helemaal tot rust kunnen komen zegmaar. http://www.paardrijden-in-de-ardennen.be of http://www.paardrijden-in-de-ardennnen.com. Je moet het zelf even lezen denk ik. (nog meer info over opvang-paardjes: http://www.facebook.com/Stalhoursinne.sewalt )
In ieder geval heel veel succes met je paardje!
Shirley schreef:Gucci, ik las iets over een wei met schuilstal.
Is het niet mogelijk hem daar de wintermaanden te plaatsen met een kameraadje in de vorm van een shetlander ofzo ?
Denk dat het voor het dier ook best wel aangrijpend is om te moeten verhuizen ( denk aan de trailerrit) en weer moet wennen aan een nieuwe omgeving en nieuwe mensen.
Zo kun je hem ook zelf in de gaten houden en verlies je ook niet het weinige kontakt dat je met hem hebt.
Althans, de bedoeling was toch voor alleen de wintermaanden, of begrijp ik dat verkeerd ?
Kentaro schreef:Allereerst wil ik zeggen dat ik het super vind dat je hem zo'n kans wilt bieden!!!
Ik hoop echt dat het je gaat lukken!
Heel misschien dat je via dit topic iemand gaat vinden!?
Zou me niet te druk maken over eventuele stress bij transport, want dat is 1x en nu heeft hij het iedere dag!
Misschien ook nog een oproepje plaatsen op bokt markt??