kosten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SuzanneJV

kosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 19:22

Hallo iedereen,

Ik vroeg me zo af, weet iemand van jullie hoeveel het ongeveer kost
om een shetlander te onderhouden?? /3 alles er op en eraan, stal/weide, voer, zaagsel etc.
Al vast bedankt voor de reacties :D

Groetjes Suzanne

ikenindi

Re: kosten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:24

De kosten voor wei/stalling verschillen heel erg per omgeving... En ook of je bv gebruik wilt maken van een bak? Je zou daarvoor eens kunnen kijken bij jou in de buurt? Gewoon navragen of op internet zoeken naar pensionstallen?

SuzanneJV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 19:37

oohh ja vergeten te zeggen, rond almelo/ in Almelo :P, misschien dat iemand een goede stal kent? stal, weide gang en met het liefst een buitenbak

belisabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:46

Gebruik de zoekfunctie hier zijn al wat topics over, meestal kost een shet net zoveel als een paard hoor ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 19:54

shetlander is meestal goedkoper dan een paard om te stallen. Dus het beste kan je even een rondje bellen bij stallen wat het daar kost en wat je ervoor krijgt. Afhankelijk wat je met de shet wil doen. Zou ik daar zo'n 50 euro extra rekening voor de hoefsmid en dierenarts.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 08:55

In mijn omgeving stalletje met uitloop 60,00 euro incl hooi/kuil (gelderland/montferland). toen ik in de randstad woonde was het gewoon stalgeld. Keuze van jezelf om een shet / veulen of bv belg op stal te hebben staan.

dreamer80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 09:00

belisabel schreef:
Gebruik de zoekfunctie hier zijn al wat topics over, meestal kost een shet net zoveel als een paard hoor ;)

Dat is natuurlijk onzin :D
Een shet kost aan onderhoud aanzienlijk minder dan een groot paard.
Ze eten minder en mogen ook niet teveel.
Maar als de dierenarts moet komen kunnen de kosten idd evengoed heel hoog worden.
Als zo'n shet een grote wond heeft die gehecht moet bijv. kunnen de kosten behoorlijk oplopen, zeker met alle nazorg.
Ook kan een shet natuurlijk gewoon koliek en andere ongemakken krijgen waarvoor dan ook de da moet komen en in een enkel geval moet je misschien zelfs naar de kliniek.

belisabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 22:06

dreamer80 schreef:
belisabel schreef:

Dat is natuurlijk onzin :D
Een shet kost aan onderhoud aanzienlijk minder dan een groot paard.
Ze eten minder en mogen ook niet teveel.
Maar als de dierenarts moet komen kunnen de kosten idd evengoed heel hoog worden.
Als zo'n shet een grote wond heeft die gehecht moet bijv. kunnen de kosten behoorlijk oplopen, zeker met alle nazorg.
Ook kan een shet natuurlijk gewoon koliek en andere ongemakken krijgen waarvoor dan ook de da moet komen en in een enkel geval moet je misschien zelfs naar de kliniek.

Ja ik bedoel meer qua stalling dierenarts kosten.
Eten enzo is wel begrijpelijk jaa :j