Ik had een gesprek met iemand en die had he over een nieuw soort bodembedekking voor in de stal. Dit waren lichtbruine korrels en je zou de stal dan maar een keer in de maand schoon hoeven te maken. En heette iets met stabiele.
Ik heb zelf echt geen flauw idee wat die bedoelt. Iemand een idee?
tine10
Geplaatst: 02-12-12 08:34
Geen idee, maar 1 keer per maand lijkt me niet fris. Wat voor stalbedekking je ook hebt. Urine en mest zijn en blijven afval. Dat is slecht voor de hoeven, dus moet in mijn ogen gewoon iedere dag uit de stal gehaald worden. Er komen anders toch allerlei schimmelvormingen die heel slecht kunnen zijn voor de luchtwegen.
Ik weet ook niet welke stalbedekking word bedoeld. Maar het lijkt me gewoon weg onmogelijk om maar 1 keer per maand te hoeven mesten. De urine zal geabsorbeerd worden maar de mest blijft toch gewoon liggen ? Dan zou je paard toch op en berg van mest komen te staan. Het lijkt me niet goed voor de hoeven.
Bij strokorrels moet je ook gewoon iedere dag uitmesten hoor. Gebruik het al meer dan 2 jaar, heel fijn spul. Maar wil je het stalklimaat goed houden, dan moet je ook hier gewoon uitmesten. Daar ontkom je echt niet aan.