Hooi is lastig inschatten beste is om in je regio eens te kijken wat het per pakje kost, neem aan dat je gewoon pakjes van 20 kilo neemt? Grote pakken zullen niet haalbaar zijn.
Wij betaalden dit jaar 3,- per pak van zo'n 20 kilo afhankelijk van wat voor paard je hebt en of die ook veel op de weide staat of alleen op de paddock. Voor een paard/grotere pony zit je volgens mij al gauw aan dat je zeker 1 pak in de 3 dagen nodig hebt misschien meer. Dat is zo'n 4,5 pak per week dus zit je aan zo'n 13,5 euro per week als je dus een pak van 3,- euro hebt je hebt ook regio's waar je zo'n 4/5 euro per pak van 20 kilo betaald. Dan kom je in het het geval van 5 euro per pak al op zo'n 22,50 per week. Stro zal per pak rond de zelfde koers zitten 3/4 euro per pak. Denk dat je voor de stal te vullen al een 1 tot 2 pakken nodig hebt en dan afhankelijk van of je dagelijks mest of dagelijks bij strooit. Kan ik je verder niet bij helpen hoeveel je verbruikt. Muesli is afhankelijk van hoeveel je voert. Gemiddeld kost een zak muesli toch ook al 9 tot een euro of 12 per zak van 20 of 25 kilo. Geef je minder als een kilo per dag kom je een maand toe met een zak of net niet. Dus zit je gemiddeld aan 11 euro per maand. Al met al gok ik dat je moet rekenen op 50 tot 100 euro. Als is die 50 euro erg laag denk ik. Je zit geloof ik met hooi al volgens mij berekening met 3 euro per pak aan 54 euro dus dan moet je of al goedkoper hooi hebben of je paard heeft niet zoveel hooi nodig.