kosten hooi/stro/voer p.m.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

finally

kosten hooi/stro/voer p.m.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 23:03

Kan iemand mij vertellen
hoeveel ik ongeveer per maand aan stro kwijt zou zijn voor een stal van 3 bij 3m. en hooi en muesli?
is een kale box die 150,- kost en waar wel buiten rijbak is verders niks en zomers weidegang veel voor omgeving randstad?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 00:04

Hooi is lastig inschatten beste is om in je regio eens te kijken wat het per pakje kost, neem aan dat je gewoon pakjes van 20 kilo neemt? Grote pakken zullen niet haalbaar zijn.
Wij betaalden dit jaar 3,- per pak van zo'n 20 kilo afhankelijk van wat voor paard je hebt en of die ook veel op de weide staat of alleen op de paddock. Voor een paard/grotere pony zit je volgens mij al gauw aan dat je zeker 1 pak in de 3 dagen nodig hebt misschien meer. Dat is zo'n 4,5 pak per week dus zit je aan zo'n 13,5 euro per week als je dus een pak van 3,- euro hebt je hebt ook regio's waar je zo'n 4/5 euro per pak van 20 kilo betaald. Dan kom je in het het geval van 5 euro per pak al op zo'n 22,50 per week. Stro zal per pak rond de zelfde koers zitten 3/4 euro per pak. Denk dat je voor de stal te vullen al een 1 tot 2 pakken nodig hebt en dan afhankelijk van of je dagelijks mest of dagelijks bij strooit. Kan ik je verder niet bij helpen hoeveel je verbruikt. Muesli is afhankelijk van hoeveel je voert. Gemiddeld kost een zak muesli toch ook al 9 tot een euro of 12 per zak van 20 of 25 kilo. Geef je minder als een kilo per dag kom je een maand toe met een zak of net niet. Dus zit je gemiddeld aan 11 euro per maand. Al met al gok ik dat je moet rekenen op 50 tot 100 euro. Als is die 50 euro erg laag denk ik. Je zit geloof ik met hooi al volgens mij berekening met 3 euro per pak aan 54 euro dus dan moet je of al goedkoper hooi hebben of je paard heeft niet zoveel hooi nodig.

DiamondHorse

Re: kosten hooi/stro/voer p.m.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:40

Afhankelijk van wat je voert, moet je denk minimaal van 75 euro per maand extra uit gaan!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 15:43

150,- per maand voor kale box met buitenbak en paddock is in omgeving randstad wel een normale prijs, niet extreem hoog in ieder geval, ik denk dat er veel stallen inmiddels hoger zitten, zeker als er in de zomer ook weidegang bij zit...

Ik verbruik zo'n 2 kleine baaltjes stro per week, soms meer, soms minder, afhankelijk van de grootte van de baaltjes en hoeveel ze binnen staan.
Prijzen zijn wisselend, ik betaal nu 4,25 per baaltje, zijn wel redelijk lang voor kleine baaltjes.

Hooi heb ik nog voor 4,- per baaltje van zo'n 18/20 kg.
Ik voer zo'n 3 tot 4 baaltjes in de week per paard.
Daarnaast voer ik nog grasmix/lucernemix aan ruwvoer en wat krachtvoer een vitamine supplement.

Krachtvoer kun je zo duur maken als je zelf wilt, wil je een basisbrok voeren of een dure muesli bijv...
Ga je supplementen toevoegen of niet, etc...

finally

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-12 20:28

oke,bedankt voor de antwoorden,hier kan ik wat mee :-)

eshorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:02

Ik vind 150 euro voor kale huur persoonlijk wel heel erg duur.
Bij mij op stal hebben ze voor de kosten 150 euro berekend box 3 bij 3.5 ruim voldoende stro
(zown grote plak per dag zegmaar) en echt ruim voldoende voordroog. en voor +- 10 euro heb je 20 kg brok. en hun hebben natuurlijk ook kosten gerekent voor water,stroom,licht etc... dus ik denk dat je met 100 echt wel uitkomt om je paard normaal te stallen. (naast je boxhuur)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 22:06

Ik betaalde omgeving amsterdam, naast het bos € 130.- kaal, stal met 2 binnenbakken.

Kuil € 50,- ; stro 60,- misschien zou je voor een erg schoon paard minder gebruiken.

Brok / muesli kun je redelijk makkelijk zelf uit rekenen: aantal kilo per dag en de prijs van de muesli die je gaat voeren.

Libra76

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:03

ik betaal 4 euro voor hooi
3,50 voor stro
18 euro voor kuil.
En brok is horsefood ik dacht iets van 10euro voor 25kilo.

er gaat bij mij 2 pakken stro per week door en 1 a 2 balen hooi per week.
ik betaal voor kale stal 80euro.
oh ja betaal ook nog mestafvoer 19euro per 6 weken.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:10

10-12 kleine baaltjes hooi en 10 kleine baaltjes stro per maand
Reken op 4 euro per baal, dus 80-90 euro per maand.
Krachtvoer is afhankelijk van het type paard. Een hafje geef je een handje, een bloederige kwpn'er vanaf 2 kg daags

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-12 23:27

Ik ga uit van een halve baal per dag.
Hooi was hier 2,5 per baal
15x 2,5 =37,50
Stro gebruik ik niet heel veel misschien 6 balen per maand, ik heb rubberenmatten in stal en ze staan alleen s'nachts binnen
6x 1,30=7,80
baal zaagsel per maand
8,50
krachtvoer/vitaminekorrels heb ik van marstall