van stal naar 24/7 buiten in winter mogelijk?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

twinducklin

van stal naar 24/7 buiten in winter mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 09:02

Hallo een vraag, is het mogelijk om een paard van 4 uur wei per dag naar 24/7 in de winter te zetten? Of dan beter wachten tot het voorjaar? Er zijn schuilstallen aanwezig en paard heeft een deken op.
De mogelijkheid dient zich waarschijnlijk voor dat ik een stalling heb gevonden waar het mogelijk is paarden 24/7 buiten te zetten en toch zelf de luxe heb van een (binnen)bak. Ideaal in mijn ogen.. Maar is het niet een te grote omschakeling? Paarden zijn gewend om in zomer 24/7 buiten te staan.

Probleem is dat ik een maand opzegtermijn heb dus niet weet hoe het dan qua weer is. Mij lijkt echter met een goede deken dat het geen probleem moet zijn dat ze qua vacht geen tijd hebben gehad om zich eraan te passen

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:35

Geen probleem hoor, even kijken hoe het paard zich houdt, bij kou extra dikke deken erop of eentje eronder. En volgend jaar gaat het vanzelf....

Kitty_

Re: van stal naar 24/7 buiten in winter mogelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 09:38

Ik heb dit zelf ook een keer meegemaakt toen mijn pony nog mijn verzorgpony was. Hij is van 24-7 binnen per 1 december naar 24-7 buiten gegaan. Wel goed in de dekens gezet toen het kouder werd. Is prima gegaan.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 10:03

Ik heb dit ook gedaan, 3 jaar geleden in februari. Van stal naar 24/7 buiten, in de sneeuw :+
Waterdichte deken (van canvas deken naar 150gr) om gedaan om de overgang iets makkelijker te maken, maar geen problemen gehad.

twinducklin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 14:56

Gelukkig goede ervaringen dus. Dat is eigenlijk wat me het meeste tegenhoud.
Heb huidige stal opgezegd en ga per 1 januari naar de nieuwe stalling. Ben benieuwd, blijf mezelf steeds vertellen dat de paarden het waarschijnlijk veel fijner vinden om buiten te staan, al is er een beetje modder of licht er sneeuw dan een warm stalletje al vind ik dat warme stalletje altijd wat aanlokkelijker uitzien. Rare wezens zijn wij mensen :o
Hoop dat mijn paardjes over een maandje gelukkig en blij in de wei staan, dan zal ik er een goed gevoel over hebben.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:29

Hier zelfde. Wil ze meer buiten hebben en kom dan alleen 24/7 stallen tegen. Wel met schuilmogelijkheid.

Zal dan inleveren op een bak, maar goed...........dat is dan jammer. Ze staan al onder de dekens, maar heb ze nog niet onder hele dikke, zodat ik verschil kan maken als het door zou gaan. Heb ook niet geschoren voor het geval dat.....

Paarden schijnen weinig te schuilen, dus dat is mijn enige ding. Ze zullen het heerlijk vinden, maar niet snel binnen gaan staan zover ik hoor. Dan zou je zeker weten dat ze 's nachts of bij erge kou, wind, buien gaan schuilen........

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:31

Niet te zuinig zijn met de dekens dit jaar, dan moet het goedkomen lijkt me!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:36

Die van mij zijn ook van s'nachts op stal, naar 24/7 buiten gegaan.Ik maakte me ook zorgen omdat mijn 20 jarige een hekel aan regen heeft.
Maar ik zie nu dat zodra het ook maar iets regent,madam op een drafje naar de schuilstal rent en er onder gaat staan.Mijn ander paardje blijft vrolijk in de regen bij de groepstaan door eten.
De dames hebben wel dekens op,ik kon het niet over mijn hart verkrijgen ze zonder te zetten.Of ze het echt nodig hebben is een andere vraag,vrees dat het meer mijn eigen gevoel is :o