Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Bravura schreef:De bal kan bij erge vorst wel degelijk vast vriezen. Sprak laatst een handelaar die ze had en die vond ze bij de wateraansluiting ook vaak lekken,met name als ze wat ouder zijn.
Ik heb sinds vorige winter de Thermobar uit Zweden. Bevalt prima. Stroomaansluiting , travo, dan een 25 volt zwakstroom naar de Thermobar en gewoon aan laten staan. Verwarmt het water en houd de watertemperatuur altijd tussen de 15 en 20 graden. Water blijft tot temperaturen tot -40 mooi op temperatuur. http://www.youtube.com/watch?v=SP0cDUCyiFA en de site http://www.thermobar.se
Bevalt prima. Het is even een aanschaf maar het is echt geweldig!
Shirley schreef:En hoe houd je je aanvoerleiding dan ook vorstvrij ?
De vereiste aardwarmte lijkt me ook als sneeuw voor de zon verdwijnen als het dag en nacht blijft vriezen
Ik houd het toch maar op emmertjes sjouwen en wakken hakken, stuk goedkoper ook
Citaat:Met de thermo quell drinkbak is het mogelijk om zonder energie een vorstvrije of koele drinkplaats te creëren. Uitstekende isolatie door de dubbele wand met foamvulling.
De drinkschaal staat in verbinding met de onderliggende bak en via een systeem circuleert het water erdoor. De vlotter houdt het water op niveau. Van belang is het wel dat de aanvoerleiding vorstvrij ligt en men gebruik maakt van de aardwarmte. Doordat de dieren het water regelmatig verversen komt er weer nieuwe energie in de bak en blijft deze vorstvrij of koel. De bak is eenvoudig leeg te maken door de grote stop.
Gemiddelde watertemperatuur gedurende de winter: 3-5 graden celsius, gemiddelde watertemperatuur gedurende de zomer 10-12 graden celsius.
Watervoorziening voor maximaal 15 dieren.
Shirley schreef:Dank voor de goede uitleg, BBolluijt, maar ik doelde eigenlijk op de bak uit de OP.
Van de site van Agradi:Citaat:Met de thermo quell drinkbak is het mogelijk om zonder energie een vorstvrije of koele drinkplaats te creëren. Uitstekende isolatie door de dubbele wand met foamvulling.
De drinkschaal staat in verbinding met de onderliggende bak en via een systeem circuleert het water erdoor. De vlotter houdt het water op niveau. Van belang is het wel dat de aanvoerleiding vorstvrij ligt en men gebruik maakt van de aardwarmte. Doordat de dieren het water regelmatig verversen komt er weer nieuwe energie in de bak en blijft deze vorstvrij of koel. De bak is eenvoudig leeg te maken door de grote stop.
Gemiddelde watertemperatuur gedurende de winter: 3-5 graden celsius, gemiddelde watertemperatuur gedurende de zomer 10-12 graden celsius.
Watervoorziening voor maximaal 15 dieren.
Elpharo schreef:Haha....leuk filmpje...en dan durven wij iets over sneeuw te zeggenZiet er wel fantastisch uit hoor...heb maar niet gekeken of er ergens prijzen bij staan, want dat zal wel wat kosten...