Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Djilna schreef:Een verzoek van de ruiters en menners in het land:
SVP
-Ruim passeren
-Rustig langsrijden
-Remmen niet in de buurt van het paard ontluchten
(De 3 R-regel dus eigenlijk)
xanax schreef:Djilna schreef:Een verzoek van de ruiters en menners in het land:
SVP
-Ruim passeren
-Rustig langsrijden
-Remmen niet in de buurt van het paard ontluchten
(De 3 R-regel dus eigenlijk)
Remmen ontluchten gaat automatisch.
Dit krijg je als een vrachtwagen remt. (dus ofwel rijdt de vrachtwagen rustig langs en neem je het eventuele ontluchten erbij, ofwel wordt er niet ingehouden aan u de keus.)
die 3 R-regel lijkt mij dus zelf verzonnen
Regelgeving ivm paarden lijkt me duidelijk genoeg, tis gewoon een kwestie dat men zich hieraan houdt.
Dees90 schreef:-Een eerste: een paard is van nature een vluchtdier, houd er dus rekening mee dat het wanneer het schrikt kan wegspringen (opzij) danwel plotseling stilstaan.
-Rustig langsrijden
-Evt even wachten tot ruiter met een angstig paard een veilige plek hebben gevonden zodat veilig gepasseerd kan worden.
-Niet toeteren
-Passeer met ruime afstand
-Denk eraan dat bij drempels e.d, of slechte wegen je lading kan stuiteren oid en daardoor herrie kan maken.
En op de snelweg achter een trailer:
SVP afstand houden, veel paarden worden heel onrustig als een vrachtwagen vlak achter de trailer gaat hangen. Dit door het zware motorgeluid en het zien van zo'n groot gevaarte vlak achter zich.
Lijstje tot nu toe..
@Bravo, bedankt hoor! Maar waarschijnlijk komt de foto wel goed.
Djilna schreef:Ja, ze hebben er enige invloed op, en dat is: niet remmen, nooit! altijd aan constante snelheid doorrijden!.Ja die 3R verzin ik ook net ter plekke.
En ze hebben dus wel degelijk invloed op het ontluchten. Eerder gas los/afremmen zodat remmen ontluchten of niet nodig is of al is gebeurd voor men bij het paard is..
Als men zich dan ook aan die regelgeving zou houden zouden er geen problemen zijn. Dus heel nuttig om er nog even de aandacht op te vestigen. Zelfde geldt trouwens ook voor gewone automobilisten!