siskeh schreef:Sowieso geleid lint veel minder stroom, nu zien ze lint natuurlijk wel veel beter, maar voor de stroom kan je beter gladdraad doen, en desnoods daar vlak boven/onder iets van lint(kan ook oud zijn) voor het zicht waar je geen stroom op zet.
Moet lint gebruiken, heb er een (meer dan) half blind paard tussen lopen. Die ziet draad alleen helemaal niet en knalt daar dus doorheen
En om die reden heb ik dus al alles zo gemaakt als jij zegt. De middelste is lint, en daar heb ik geen stroom meer op staan. Maar met miss Harry Houdini geeft dat al bijna een probleem. Lees mijn omheining bestaat nu al uit tenminste 3 draden (2 koord en 1 keer lint) en op veel stukken nog een 4e draad of een schapennet. Miss Houdini's hobby, als er stroom opstaat, is onder de draden door eten. En wel dusdanig dat ze problemen met dr spieren krijgt vanwege het ongelijke belasten. Vind mijn fysio niet erg hoor, maar ik wel, want die goede dame kost ook een hoop geld en helemaal als ik dr elke maand moet laten komen.
Gewoon glad draad durf ik dus vanwege de blinde Daisy niet aan. Maar ook niet vanwege de rest. Ze zijn hier nogal Leo en als er 1 doorheen vliegt heb je met glad draad veel meer schade dan met lint of koord. Ik heb om die reden ook meerdere breekpunten in het draad zitten.
BBolluijt schreef:Het beste is dus gewoon zo weinig mogelijk verbinders te gebruiken en de draden bij iedere poort onderling te verbinden.
Verbinders ben ik nodig omdat het om paddocs gaat. Deze zijn allemaal met elkaar verbonden en ik ontkom dus niet aan verbinders. Die komen overigens altijd bij poortgrepen. Ik ben de verbinders dus ook altijd nodig om het draad aan de poortgrepen te maken.
Gallager heeft dus geen verbinders voor koord die van kunststof zijn. Alleen maar voor lint, en daarvoor heb ik al super verbinders. Geheel van kunststof, sluiten super en blijven ook echt goed. Deze, en daar kan geen verbinder van Gallager tegenop
Je kan daarmee nl ook altijd je lint weer opspannen en ze zijn een super breekpunt. Te veel druk erop en ze schieten los, als er dus een paard doorheen vliegt.

Het gaat dus ook niet om het doorverbinden van draad, maar als eindverbinding op poortgrepen ed.
RVS zegt men idd van dat ze niet roesten, maar ik ben nog niet overtuigt. Heb een aantal RVS eindogen (waar je dus je poortgreep inhangt) en die roesten dus wel
Daarom ook de vraag/zoekactie naar wat anders.