Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DubbelDun schreef:Een ruimte kan alleen maar tochten als er iets tegen over elkaar open staat.
Ik neem aan dat het raam voorzien is van glas.
2,5 is te ondiep voor een (grote) D-pony.
Waarom kosten maken bij een goed dak terwijl je al een deuropening én een raam hebt...
stijnDC schreef:DubbelDun schreef:Een ruimte kan alleen maar tochten als er iets tegen over elkaar open staat.
Ik neem aan dat het raam voorzien is van glas.
2,5 is te ondiep voor een (grote) D-pony.
Waarom kosten maken bij een goed dak terwijl je al een deuropening én een raam hebt...
De ramen zijn inderdaad dicht.
Het dak is nog in goede staat, daar hoeven geen doorzichtige golfplaten in.
Misschien er nog even bij zeggen dat het meer als schuilstal moet dienen.
Pony mag van mij 24/7 buiten blijven en zelf kiezen wanneer hij naar binnen gaat.
Natuurlijk kan het wel eens nodig zijn dat hij of zij opgesloten moet worden, maar dat zal maar heel zelden zijn. Bij eventuele werken aan weide of omheining wil ik een stukje "paddock" in de buurt van de stal maken zodat de pony daar kan blijven staan.
2.5 m lijkt me ook wel erg krap te worden, ben meer te vinden voor de optie van Dubbeldun. +- 3 x 3 m lijkt me beter.
HorseAndMe schreef:4.5 * 2.5 is kwa oppervlakte groter dan 3*3
Ik zou eerder voor 4.5 bij 3 gaan
stijnDC schreef:De oppervlakte is wel groter, maar 1,5 m bij 10 m bijvoorbeeld (als dat zou kunnen) is ook groter qua oppervlakte, maar niet praktisch.
Daarom denk ik dat een pony beter kan draaien, liggen, ... op 3 x 3 dan op 4,5 op 2,5, al zal het niet veel schelen, we zijn hier wat aan het muggenziften over 2,5 meter![]()
Het is iets persoonlijk denk ik, de afmetingen die je het handigst, best vindt.
HorseAndMe schreef:stijnDC schreef:De oppervlakte is wel groter, maar 1,5 m bij 10 m bijvoorbeeld (als dat zou kunnen) is ook groter qua oppervlakte, maar niet praktisch.
Daarom denk ik dat een pony beter kan draaien, liggen, ... op 3 x 3 dan op 4,5 op 2,5, al zal het niet veel schelen, we zijn hier wat aan het muggenziften over 2,5 meter![]()
Het is iets persoonlijk denk ik, de afmetingen die je het handigst, best vindt.
Daarom zette ik er ook al onder, ik zou zelf eerder voor 4.5*3m doen