Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Boeija schreef:@jorika1986, overdag heb ik hem er wel eens in staan om hem te borstelen, op te zadelen of slobber te geven, dat gaat prima. Ik merk wel dat hij zodra ik weg ben zijn hooi met rust laat en blijft kijken tot ik terugkom
jorika1986 schreef:Boeija schreef:@jorika1986, overdag heb ik hem er wel eens in staan om hem te borstelen, op te zadelen of slobber te geven, dat gaat prima. Ik merk wel dat hij zodra ik weg ben zijn hooi met rust laat en blijft kijken tot ik terugkom
Zolang hij niet in paniek raakt en continue gaat staan gillen en krijsen naar de andere paarden maak ik me niet zoveel zorgen.
Ik zou zeggen probeer het een namiddag om hem een uur of 2 a 3 in stal te zetten, maar wel zelf van stal weg te gaan! (boodschappen doen ofzo)
Want ze weten vaak donders goed dat je aanwezig bent op het terrein.
Ga dan na dat de uren verstreken zijn even kijken wat hij gedaan heeft.
Heeft die z'n hooi op en wordt je vriendelijk begroet door een rustig paard, oke alles in orde.
Heeft die z'n hooi laten liggen en heeft die staan rotzooien in stal, dan zul je een andere optie moeten zoeken.
Cowgirl schreef:Diarree van de kou? dat is nieuw voor mij.
Wat voor ruw voer krijgt het paard.
In principe moet je paard gewoon buiten kunnen blijven. Ik heb wel de ervaring dat het de eerste winter dag en nacht buiten nog wel eens een dekentje kan gebruiken maar dat het daarna niet meer nodig is omdat het paard zich weer heeft aangepast.
Polly schreef:mijn pony vond het vroeger altijd vreselijk om buiten te staan met slecht weerze stond dan als enige te brullen en te springen en dus stond ze regelmatig in haar uppie binnen, vond ze prima.
Nu staat ze alweer een aantal jaren het hele jaar buiten en dat gaat nu wel goed.
Ik zou eens kijken wat je paard doet alleen binnen en aan de hand daarvan de keuze maken.
Tessa_ugo schreef:Dat is denk ik afhankelijk van je paard en hoeveel hij zich aan de andere hecht. Sommige paardjes vinden het prima om een nachtje alleen op stal te staan, knabbelend op een paar plakjes hooi. Sommige paarden hebben hier echter meer problemen mee. Als mijn dier een nachtje alleen op stal staat loopt hij continu naar de andere te brullen en te ijsberen. Ik denk dat het een kwestie van even uit proberen is! Als het niet lukt om hem binnen te zetten zou ik gewoon een extra dekentje op doen en genoeg ruwvoer voeren (met voldoene ruwvoer kunnen paarden zich makkelijker warm houden) Succes!