Lijst stallen die natuurlijke stalling aanbieden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Lijst stallen die natuurlijke stalling aanbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 03:20

Beste bokkers,

Momenteel staan mijn paarden op de Veluwe, in principe voor tijdelijk.
Ik ben een beetje aan het rondkijken voor stallen die natuurlijke stalling aanbieden, dus het liefst 24/7 buiten met inloopmogelijkheden en/of track/paddock paradise, wat ze nu ook hebben. En veel ruwvoer.
Mijn merrie kwam van een stal af waar ze voor haar doen veel te veel binnen stond, sinds ze 24/7 buiten staat heb ik er een heel ander paard voor terug.. De keus is dus snel gemaakt: ze moet op deze manier gestald worden. :) Mijn Tinkermerrie gaat ook mee. Ze hebben beiden geen ijzers.
Ik wil volgend jaar echter een nieuwe opleiding gaan doen ( *\o/* ) en weet nog niet heel goed waar, ben bereid om daarvoor te verhuizen.. Dus ik kan geen specifieke plaats of omstreken noemen. Wel is het zo dat het grensgebied Utrecht/Begin Gelderland (Veluwe) is vanaf Zuid Holland. Dan heb ik een beetje in een indicatie van wat het aanbod is en kan ik gaan kijken, zodra ik wat meer weet wat betreft woon/werkplaats. In Zuid Holland zijn deze stallen echt zeldzaam, daar zijn vrijwel alleen maar stallen die een box aanbieden. Ik ken twee stallen waar de mogelijkheid tot 24/7 buiten zijn is, deze zijn in Hazerswoude en in Vogelenzang, bij die laatste ga ik binnenkort kijken..

Wat ik een beetje zoek is..
-Liefst een niet al te grote stal
-24/7 buiten met een inloopstal met stro
-Kleine groep paarden, gemengd mag
-Veel ruwvoeraanbod
-20 x 40 bak met goede bodem (die evt. regelmatig gesleept wordt)
-Het liefst met uitrijmogelijkheden
-Zomers weidegang
-Met dagelijks toezicht, dus geen stal 'in the middle of nowhere :+ '

Hoeft niet luxe, maar vind het wel belangrijk dat mijn paarden niet heel de dag in de blubber staan en dat het veilig is, dus geen uitstekende pinnen etc.

Hopelijk weten jullie wat :) . Als de stal een website heeft, share please! :D

melissa_b

Re: Lijst stallen die natuurlijke stalling aanbieden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 04:51

Hallo,

Moeilijk he om een stal te vinden die aan je eisen voldoen? Ik ben nu al aan het kijken voor een stal voor mijn jaarling. In mijn ogen heb ik simpele eisen! Bijna hetzelfde als jij. 24/7 buiten, het liefst op het land of paddock als dat niet mogelijk is. Soortgenoten en goed ruwvoer.
Maar helaas, het is zoeken naar een speld in een hooiberg. De stal die jij bedoelt in Vogelezang, hoe heet deze? Ik had een stal in noordwijkerhout gevonden waarbij paarden 10 maanden per jaar buiten staan. Dit vind ik in mijn ogen ook heel redelijk! Weet nietwat er verder geregeld kan worden met paddock gebruik enz. Deze stal heet Kees Wassenaar.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 05:13

in Eck en Wiel is d'r een, kan je de link even doorsturen per PB als je wilt?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 07:57

Wij hebben in Rhoon (dichtbij Rotterdam) een onwijs mooie HIT actief stal maarja dat is niet echt bij jou in de buurt..

Wat het inhoud is:
- Mooie grote ruime overdekte stal
- Mooie grote ruime 'paddock'
- Voerstations (Krijgen een soort chipje in de nek waardoor die chip regristreerd wat die eet en wanneer die eet!)
- Onbeperkt stro
- Natuurlijke waterbakken
- Longeercirkel
- Buitenbak
- In de zomer weidegang van 08:00 tot 18:00

En ik zal vast nog wel iets vergeten zijn haha

Dit is een langere versie maar krijg je wel een indruk: http://www.youtube.com/watch?v=we4Z81kNsvs

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 08:13

Lillian__ schreef:
in Eck en Wiel is d'r een, kan je de link even doorsturen per PB als je wilt?

Graag! :D

Ginootje schreef:
Wij hebben in Rhoon (dichtbij Rotterdam) een onwijs mooie HIT actief stal maarja dat is niet echt bij jou in de buurt..

Wat het inhoud is:
- Voerstations (Krijgen een soort chipje in de nek waardoor die chip regristreerd wat die eet en wanneer die eet!)
- Onbeperkt stro
- Longeercirkel
- Buitenbak

Dit is een langere versie maar krijg je wel een indruk: http://www.youtube.com/watch?v=we4Z81kNsvs

Klinkt goed! Alleen de chip in de hals vind ik iets minder.. Ik ga zo gelijk het filmpje bekijken! Ben wel benieuwd!

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:30

Ik ben momenteel bezig met een website met alle (zoveel mogelijk) pensionstallen in NL, inclusief uitgebreide zoekfunctie op bijvoorbeeld weidegang, paddock, binnenbak, buitenbak, etc. Nog even geduld, in januari staat deze site online en zal ik de adressen die in dit topic worden gezet ook benaderen! Ik blijf dus even volgen :-)

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 08:52

Ik lees ook even mee. Ts, waar op de veluwe sta je?
@zomers, plaatst je hier ook je link als deze online gaat?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 10:54

@zomers: Dat is fijn! Ik kijk er naar uit! :D
@amoebje: In Vaassen, boven Apeldoorn! Aan de Veluwetrail, mijn ene paard staat er voor weiderust en mijn Tinker is er voor een 'long holiday' en als gezelschap ;) . Daarnaast gun ik ze van harte het leven waar ze zich goed bij voelen en waar ze voor gemaakt zijn. Het doet ze zichtbaar goed, de overgang. Heb zulke gelukkige paarden gekregen! :)
(Ik heb trouwens even in je profiel gespiekt en wat een ontzettend leuke pony heb je! :D )

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:04

Laatst bijgewerkt door capopjekop op 25-11-12 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:07

Ginootje schreef:

Wat het inhoud is:
- Onbeperkt stro
- Longeercirkel
- Buitenbak

Wat een mooie accomodatie is dat zeg! :) Leuke Tink ook :D ..
Is die stal waar hij bij dat paard snuffelt een 'introductiebox'? En die plas water is dus de drinkplaats? :) Ziet er mooi uit!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-12 11:07

capopjekop schreef:
Had arabesk niet een lijst van zulke stallen opgesteld?

Weet ik niet?

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:13

Sta op stal Meerweide in Vijfhuizen (Haarlem) (denk, als je vanaf daar ook in Vogelenzang gaat kijken, kan dat wel) achter op hun terrein liggen paddocks met deels betonplaten, en open boxen. We regelen het meeste onderling, precies zoals we het zelf willen.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:25

Patricia_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 11:27

in midden delftland zit volgens mij ook zo'n soort stal. maar ik weet de naam niet...

zomers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 22:54

amoebje schreef:
Ik lees ook even mee. Ts, waar op de veluwe sta je?
@zomers, plaatst je hier ook je link als deze online gaat?

Uiteraard!
URL bestaat al, http://www.zoekeenstal.nl
Vormgever is nu druk bezig en ik ben bezig om adressen te verzamelen en stallen te benaderen.
Verwachting is dat de site januari online gaat en dan zo snel mogelijk uitbreiden natuurlijk :-)

De stal in midden Delftland is http://www.neville-stables.nl

amoebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:29

Ts: bedankt!

Ben afgelopen maanden opzoek geweest naar een stalling, voorkeur paddock paradise en heb toen echt niets kunne vinden en Vaassen is hier om de hoek! Had ik t maar eerder geweten ;-)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-12 13:54

amoebje schreef:
Ben afgelopen maanden opzoek geweest naar een stalling, voorkeur paddock paradise en heb toen echt niets kunne vinden en Vaassen is hier om de hoek! Had ik t maar eerder geweten ;-)

Helaas is dit geen permanente pensionstalling :n , maar bieden zij enkel weiderust aan of voor als je op vakantie gaat, dan zorgen zij voor je paard, alles tijdelijk dus.
We zijn er wel superblij mee, zoals ze daar staan en het bevalt heel goed!! En daarnaast rij je zo de Veluwetrail op! Prachtig!

Amalarab schreef:

Helaas zijn deze stallen allemaal buiten mijn grensgebied.

Op de een of andere manier wil Zuid Holland nog niet echt aan dit soort stallen (Neville Stables), lastig hoor! Maar ze gaat echt niet meer naar hoe ze stond, dat is klaar, over en sluiten, hebben we geprobeerd en dat bleek het toch niet te zijn :n .

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:54

Het is heel moeilijk. Wij wonen rond de veluwe en hebben moeite iets te vinden.

Er is beperkt aanbod stallen met 24/7 buiten MET schuilmogelijkheden en rijbak en bos.

Bij sommige is geen rijbak. Ik vind het niet erg als het aan het bos is, maar beide niet kan ik geen beweging geven en dat wil ik wel.
Je hebt met alleen paddock dat het relatief klein is en paarden alsnog weinig bewegen of alleen bij een hooibak gaan staan.

Het zou mooi zijn als meer pensionstallen overgaan naar pp buiten. Ik denk dat veel ex boeren nog moeite hebben met land anders indelen/opofferen. Maar dan heb je wel beste van alles bij elkaar.

Isegrim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:56

Ginootje schreef:

Wat het inhoud is:
- Onbeperkt stro
- Longeercirkel
- Buitenbak

Dat filmpje ken ik ergens van. :D

Rhoon kan ik van harte aanraden. :j Ik sta er sinds deze zomer. De andere Hit Actief-stal in ZH zou ik afraden (heb daar ook gestaan, maar zie hier: does_care @ [VSW] Hit-actief stal, verwacht niet dat het sindsdien sterk verbeterd is maar dan zou je moeten gaan kijken).

Chip in de nek hoeft trouwens niet, je kunt het ook bij een halsband houden.
Laatst bijgewerkt door Isegrim op 30-11-12 18:08, in het totaal 3 keer bewerkt

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 17:57

In Loosdrecht (bij hilversum) staat mijn pony ook in een HIT-actief. Fijne stal. Wel groot, niet geheel aan jou eis, maar een binnenbak is toch wel erg fijn. Vlakbij de hoorneboegse heide (10min. stappen). Voldoende uitrijmogelijkheden. Ook naar hoge en lage vuursche. Hier wat foto's: http://www.stalhilverzicht.nl/index.php ... ktiefstal/

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 22:04

Mijn paard staat in een kleine paddockparadise in Westmaas. De paarden staan dag en nacht in een kleine kudde van 8 paarden en pony´s. Ze hebben een verharde paddock met onbeperkt arm hooi, een grote stal met stro, een overdekt verhard deel en een grote zandpaddock. Voor de ruiters is er een prima buitenbak.

In Brabant weet ik nog een stal met een bewegingsweide. De stal heet Zeggezicht en op de site van de stal staat veel info. Verder biedt de Silverlinde natuurlijke pensionstalling en de two lazy seven ranch net over de Belse grens moet ook heel fijn zijn.