Heb ik hier goed aan gedaan?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 22:19

Hallo,

ik weet niet of dit goed staat, gelieve gewoon te verplaatsen, heb dringend antwoorden nodig...

Ik zit met mezelf een beetje in de knoop.
Mijn pony staat sinds ik hem heb gekocht (19 februari 2012) op een kleinschalige stalling met enkel een (kleine) buitenpiste.
In het begin ging alles goed, en ik kon hem mooi onderhouden en rijden.

Ondertussen staan er 4 pony's (waarvan 1 shet, de andere 3 zijn C en D pony's) en 5 paarden.
Aangezien het een kleinschalige stalling is, was dit eigenlijk al te veel. Waardoor de weides een modderpoel werden.
Sinds april staat hij (samen met de andere paarden van op stal) op andere weides, aangezien de weides aan onze stal werden verhoogd en gelijk getrokken vanwege die modder en drek. Ondertussen zijn er nog 2 paarden en een pony bijgekomen, waardoor er gewoon te weinig plaats is (en er niet genoeg 'deftige' stallen).

Op die weide waar ze momenteel staan was/is er niks. Gewoon letterlijk een weide (die nog niet eens gelijk ligt ook, veel putten, bergen, ..)gewoonweg niks.
We vroegen al van februari ongeveer voor toch een stuk af te bakenen zodat er toch een mogelijkheid was tot rijden.
de staleigenaar beloofde ons dat hij dit ging waarmaken. Uiteindelijk hebben we er zelf voor moeten zorgen en betalen (!)

Bij dit voorval begon het toch al te knagen..

Het tweede punt wat voor mij een doorslag gaf was: Mijn pony stond te dik (doordat ik letterlijk tussen de paarden moest rijden, en ik nooit echt zijn volledige aandacht kreeg) Hij was toen 4 jaar, ondertussen 5. En nog volop aan het puberen en testen. Ook was ik bezig met het tempo directer te maken, maar sinds de verplaatsing ging dit dus niet meer..
Ook zitten in die weide stenen verwerkt in de bodem. Waardoor, als de paarden eens 'zot' deden, sommige naar boven kwamen. Djarne had hoogstwaarschijnlijk een misstap gezet, op zo'n steen, waardoor hij een soort van kneuzing had in zijn rechter voorhoef. Week zware medicatie en pijnstillers moeten geven door zijn eten, daarna DA nog x laten komen, hij zag al wat verbetering, nog een week moeten voortzetten, maar minder zwaar, en zo 4 weken lang afbouwen.
Uiteindelijk is hij er goed vanaf gekomen.
Op dat moment zei de DA ook dat hij te zwaar stond (was ik me al van bewust) maar doordat ik niet kon rijden, longeren, losgooien, .. & in een veel te vol begraasde wei te staan, kon hij dus ook niet vermageren. Meteen gebeld naar staleigenaar of we hij een stuk wou afzetten voor hem zodat hij minder loopafstand had (hij stond erg mank). Stal eigenaar zei dat hij dat in orde ging maken.
Uiteindelijk heb ik er ook zelf voor moeten zorgen op eigen kosten.

Na dit was ik al aan het rondkijken voor een andere en betere stalling.

Ondertussen zei de staleigenaar dat hij de paarden terug ging verplaatsen. [17/11]
Op de dag zelf, om half 3 werden we allemaal gebeld met de mededeling dat we zelf, te paard naar de stalling moesten gaan.
Hier was ik al zeker niet mee akkoord, aangezien we over, ofwel een supergevaarlijk en druk rondpunt moeten, ofwel over een superdruk en gevaarlijk kruispunt. 3 van op stal waagden zich hier aan, en dit werd een echt fiasco, paarden weigerden nog over te steken, oid.
Uiteindelijk zijn er geen gewonden gevallen, gelukkig maar!
De eigenaar zei dat dat allemaal niet zo erg was, maw. hij maakte er totaal geen problemen van dat we te voet moesten gaan en de gevolgen die daarna kwamen.
Hij vertelde ons (de overige, die niet te voet gingen) dat hij de paarden zondag [18/11] ging verplaatsen.
Dus kom ik zondag doodleuk op stal toe rond half 6, tel ik nog steeds 3 paarden op de wei.
Nog steeds geen Djarne ..

Ondertussen zijn er ook nog allerlei kleine dingen gebeurt, waardoor ik heb besloten om te verhuizen.
Los van alles hierboven was het er wel 'goed'. Leuke groep mensen, leuke 'kliek' en altijd leuke momenten.
Maar ik voelde me genoodzaakt om Djarne daar weg te halen.
Niks was overdekt, en er was maar 1 kleine poetsplaats, dus als je met 2 was, moest 1 iemand al in de piste zijn paard poetsen..
De accommodatie is er ook erg op achteruit gegaan, en er was geen grijns van 'luxe'..

Wat vinden jullie?
Djarne wordt trouwens aanstaande zaterdag verplaatst naar een stalling 10min fietsen van mijn huis. Het is iets verder, maar heb het er erg voor over, deftige stallen, mooie accommodatie, ruime binnen- en buitenpiste, grote weides, solarium, wasplaats met warm water, ...

Maw, een hemel in vergelijking met het vorige.

Bedankt voor het lezen

Kim

Re: Heb ik hier goed aan gedaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:21

pff wat vervelend, ik vind dat je er goed aan hebt gedaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:29

Ik vind van wel, als hij zich niet aan zijn beloftes kan houden en je paard gaat er onder lijden dan is het een logische keuze.

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:38

haha wel 10 minuten fietsen? dat is toch makkelijk te doen ook al is het nu verder als de vorige stal? verder ben je er vgm 100% op vooruit gegaan. :)

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:41

ik denk dat ik het er al niet zo lang uit had gehouden.
een stalhouder moet wel een geschikte en veilige plek voor paarden bieden en dat was die "noodwei" zeker niet.
als er dan ook nog eens toezeggingen worden gedaan en niet worden uitgevoerd en jullie dus zelf voor kosten opdraaien die eigenlijk voor de stalhouden zouden zijn, zou ik he denk ik niet zo ver laten komen om dat dan allemaal zelf te doen.
het is natuurlijk nooit leuk om ergens weg te gaan waar je leuke mensen hebt leren kennen, maar op de nieuwe stal zijn ook heus weer leuke mensen.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:42

Ik denk dat je absoluut niet hoeft te twijfelen over je keuze.
10 minuten fietsen is erg weinig, al zal het soms vast heel lang lijken met slecht weer ;) .

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:46

Als jij vindt dat de verzorging van jouw paard te wensen over laat en je bent er niet tevreden over, dan is het nooit verkeerd om te verhuizen. En als de afspraken niet worden nagekomen, is het toch makkelijk. Verhuizen dus. Tuurlijk is het best een grote stap om te zetten ( spreek uit ervaring, ben vorige week ook verhuisd met mijn paard), maar als je er op vooruit gaat, is het toch goed. En 10 minuten verder fietsen. Ik weet niet hoe lang je er eerst over moest fietsen, maar dat valt wel mee. Ik doe ook heel veel op de fiets en je leert er wel mee omgaan. alles went vanzelf hoor.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:49

Doe je zelf een lol, ga nooit ergens op eigen kosten dingen repareren, verbeteren ect. Achteraf is je investering maar al te vaak geld in een bodemloze put gooien. Zo'n stalhouder denkt alleen maar Houdoe en bedankt maar dan zonder het bedankt.

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 22:53

idd.

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:14

Ik denk dat je er zeker goed aan hebt gedaan, helemaal omdat je paard eronder begon te lijden. Die pensionhouder zag alleen maar geld, gezien al de paarden die hij aannam, maar waar hij niet voldoende plek voor had. Het kwam hem vast mooi uit dat jij, bovenop je maandelijkse stalgeld, nog eens extra dingen betaalde die híj voor zijn rekening had moeten nemen. Dat kun je beter niet meer doen dus! Hopelijk krijg je het op de nieuwe stalling weer naar je zin, succes :)

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:16

Je hebt er zeker goed aan gedaan om je pony te verhuizen. Heel veel plezier op je nieuwe stal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:00

Het enige verkeerde lijkt me dat je niet eerder weggegaan bent :P

Groot gelijk dat je daar niet blijft!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:05

Goed dat je voor deze keuze bent gegaan.
Succes op je nieuwe stal

Serendip90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 14:08

Mijn ervaring is juist andersom.... de "minder luxe stallen" hebben vaak meer wei :)

Maar ontopic: je doet er goed aan hoor :)

Sunneva

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 21:11

Je hebt er zeker goed aan gedaan! Gezondheid van het paard staat altijd bovenaan. Succes nog ;) x

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 00:04

Hoe is het inmiddels op de nieuwe stal, Ts? :)

sanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 18:29

Nou, over die vraag hoef ik niet lang na te denken!
Die andere stal klonk niet heel goed, en deze wel. Dus mijn antwoord: Ja, daar heb je goed aan gedaan.
En die paar minutjes fietsen kunnen er vast wel bij:)

NadineBlabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-12 23:47

He wat jammer dat t zo gelopen is laura! Ikzelf zou trouwens hetzelfde gedaan hebben; in mijn ogen een goede keuze dus! :)

Elan_GV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 00:04

Ik denk dat je met je verhaal je eigen antwoord al hebt gegeven toch?

Kensington

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-12 14:44

Ik denk dat je er zeker goed aan hebt gedaan. en luxe is ook wel fijn. Ik ben pas verhuisd met mijn paard en we zijn allebei de gelukkigste van de wereld. Al ben ik om een andere reden verhuisd niet omdat de vorige stalling slecht was.

JoyceCl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:41

Hey, je paardje is een fjord zeker? Denk dat ik weet waar die stalling was, mijn fjord stond niet ver van jouw fjord en moest daar altijd passeren (drongen/landegem) met de auto als ik naar mijn paard ging. Die weides zagen er inderdaad vreselijk uit! Je hebt er zeker goed aangedaan om je paardje te verhuizen! En die weides aan de overkant zagen er ook niet al te best uit.. :n De stalling zag eruit of het elk moment in elkaar zou storten.. Hoe bevalt je nieuwe stalling en mag ik vragen naar waar je verhuist bent?

BeauSo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:55

Ik ben het eens met de rest, je hebt het idd goed gedaan. Als het moet, dan moet het..

irmaaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:40

ik denk inderdaad ook dat het een goede keuze is geweest, hoe is het op je nieuwe stalling?:)

LOLLYYwood

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-13 19:29

Viel echt tegen.. Eind de maand ga ik naar een andere :)

Kermis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 16:31

Jammer dat je weer gaat verhuizen! Wat bevalt er niet aan je huidige stalling?