Wie van jullie heeft er ervaring met zo'n speelbal voor je paard? Mag die los in de stal liggen? Of moet die ophangen? Kan je paard zich dan niet bezeren wanneer die los ligt in de stal?
Mijn paard vind er dus echt geen bal aan Niet op stal (los of aan een touw), niet in het land....hij weet niet wat ie ermee moet en als ie te dicht bij komt is ie nog bang dat ie bijt ook. In z'n mond nemen??? Echt niet! Dat vind ie echt saai. Hij heeft hetzelfde met een grote bal. Dan kijkt ie je aan en je ziet hem vragen: wat moet ik daarmee? Hij is er niet bang voor, maar vind dat ding ook totaal niet interessant.... Baal ik natuurlijk wel van
Ik heb er ook 1 hangen in mijn stal maar mijn merrie doet er ook niks mee... helaas.
Tigra_
Geplaatst: 19-11-12 22:01
Ik heb er een hangen omdat mijn vorige elke morgen plat was, die lag dus in de stal. Ben toen terug gegaan naar de winkel en een nieuwe gekregen en die heb ik dus altijd hangen. Bij shets ligt er een in de wei maar ook die kijken er niet echt naar om als ik dan met ze wil "spelen" en de bal naar hoe toe trap weten ze niet hoe gek ze moeten doen om weg te rennen.
ikke_draver
Geplaatst: 19-11-12 22:02
mijn jonge fries schopt hem door de box heen en ophangen doe ik niet. ( als ik m zou ophangen trekt hij zowat me hele plafond eruit ben ik bang)
het is echt heel erg verschillend per paard wat hij zij er mee doet of juist niet
PommeH
Geplaatst: 19-11-12 22:02
Ik heb er een los in de stal en zo nu en dan rolt mijn pony er wat mee in het rond In de wei had ik er ook eentje en daar vond ze hem doodeng hahahaha dus die heb ik weggehaald
Kentaro
Geplaatst: 19-11-12 22:04
Ik heb 'gewoon' een stevige skippybal We gooien hem in het land. Ik haal hem er wel weer uit als we er niet bij zijn! Vind het toch een beetje een eng idee dat ze met de benen in de lus blijven hangen?!
PommeH
Geplaatst: 19-11-12 22:06
Kentaro schreef:
Ik heb 'gewoon' een stevige skippybal We gooien hem in het land. Ik haal hem er wel weer uit als we er niet bij zijn! Vind het toch een beetje een eng idee dat ze met de benen in de lus blijven hangen?!
Je hebt ook van die skippyballen zonder lus maar met twee handvaten
Kentaro
Geplaatst: 19-11-12 22:08
Dat is ook een goeie!!! Daar zou ik inderdaad geen probleem mee hebben om te laten liggen! Is wel grappig, de een vind hem eng, de ander gaat er proberen overheen te rennen, weer een ander 'schopt' hem, maar er is er ook 1 die probeerd of je erop kunt rollen....
s6801881
Geplaatst: 19-11-12 22:08
Als je hem niet continue geeft, maar af en toe vinden ze het vaak leuker en ook langer leuk Sommige paarden vinden het helemaal te gek, anderen zijn er snel klaar mee en weer anderen vinden het eng. Je hebt ze ook met een smaakje. Veel paarden kunnen dat ook wel waarderen.
ik heb zo eentje los in de stal van mijn paard liggen en die vindt het erg prima, soms ligt die nu wel in de box naast haar, maar gelukkig vinden die paarden het ook niet erg.
Nrghorses
Geplaatst: 20-11-12 01:06
Toen de bal aan een touwtje hing vond mijn pony er niets aan. Toen het touwtje gebroken was en de bal los op de grond lag, vond mn pony hem zo leuk dattie hem binnen een week kapot had gemaakt.
Ohhh die bal is Umoyax zn alllllerbeste vriendje in de hele wereld! Heb m in zn stal hangen, soms gaat ie dat ding echt woest te lijf gewoon
Heb m een tijdje bij ze in de paddock gehad...met als resultaat een steeds gefrustreerder rakend paard. Snapte er niks van. Aangezien er in de paddock weinig met de bal werd gedaan weer opgehangen in Umoyax zn stal en prompt had ik weer een blij paard!
Het zou mij niet verbazen als dat ding over een paar jaar ook mee moet op show etc eerlijk gezegd
Toch wel veel paardjes die zo'n bal hebben é blijkbaar? Tof om te horen. Ik zal deze middag is naar de winkel gaan zien. En kijken wat ze me aan te bieden hebben
Jessicauvita
Geplaatst: 20-11-12 14:32
Mijn paarden hebben ook zo een in de stal maar die doen er niks mee. Heb ook 2 speelballen waar snoep in kan, en die doen het goed hoor
ik zit er ook aan te denken om er 1 te kopen. Mijn paard is echt dol op ballen (zie filmpje in mijn onderschrift). Weet alleen niet of hij zo'n kleine in zijn stal ook leuk zal vinden.