Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bethje31 schreef:Volgens mij zijn hier al heel veel topics over maar komt ook omdat het zo''n lastig probleem is!
Ik heb zelf een bijrijdfries.
Ze heeft mok gehad maar nu weer even niet...het komt en gaat sowieso.
Ik probeer eigenlijk zo min mogelijk te smeren omdat ik het idee heb dat de huid daar alleen maar vochtiger en dun van wordt.
Maar als ze een plekje heeft maak ik het gewoon goed schoon, gewoon goed wassen met betadineshampoo inderdaad, en dan daarna plekje paar dagen insmeren...ik heb een crème in een paarse tube die ze bij Hypoplaza verkopen, werkt goed bij die van mij, maar dit verschilt enorm per paard.
Verder altijd de sokken schoon en droog houden...ik zweer bij schone handdoeken, top om af te drogen maar ook om viezigheid uit de sokken te krijgen.
Zeewater werkt ook goed als je in de buurt van de kust woont...
Maar vooral alles schoon en droog en niet teveel middeltjes....meestal genoeg bij niet ernstige mokgevallen...
Bij ernstige gevallen zou ik gewoon de veearts vragen om langs te komen.
MiSsY_Me schreef:Lijkt mij dat het dan TE droog wordt en juist gaat scheuren zoals xApple schreef... Lijkt me pijnlijk..
Donkim schreef:MiSsY_Me schreef:Lijkt mij dat het dan TE droog wordt en juist gaat scheuren zoals xApple schreef... Lijkt me pijnlijk..
Daarom zei ik al dat ik er zelf geen ervaring mee had, bij dat paard was het overigens altijd wel minimaal. En met de tandpasta zo vertrokken. Maar zo te zien heeft TS al goede adviezen gekregen