hoefbekappen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tietse438

hoefbekappen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 15:17

ik zit te denken om zelf de hoeven van me paarden te bekappen.
nou zou ik hier een cursus voor willen volgen zodat je wel het een en ander weet van bekappen.
om correct te bekappen

nu is men vraag waar kun je zo cursus volgen

vriendelijke groeten

capopjekop

Re: hoefbekappen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 15:40

Dat ligt eraan of je 'traditioneel' of natuurlijk wil gaan bekappen. Paardnatuurlijk biedt iig cursussen aan voor natuurlijk bekappen. Al is dit meer een cursus hoe je de hoeven tussen bekapbeurten door wil bijhouden. Je zult hoe dan ook regelmatig een smid moeten laten controleren.

In Barneveld heb je er ook een: http://www.cursuscentrum.nl/cursus/paard/hoefbekappen/ Verder kun je mss even goed zoeken via google? Maar bedenk dat er meer bij komt kijken dan alleen wat bekappen. Je moet de hoefas enz in de gaten houden. Een hoefsmid volgt niet voor niks een opleiding van een paar jaar en die doet veel ervaring op bij andere smeden voordat ze zelf aan de slag gaan.

stellastar89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 01:17

ik ben altijd de mening dat je het zelf wel een beetje kunt bijhouden tussen de termijnen van de hoefsmid en het hierdoor om een week of zoiets naar achtern te verschuiven, maar een hoefsmid zou tog het bekappen en afsnijden van de stral zullen doen, hij heeft het niet voor nieks geleert

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 13:39

Beter kun je je smid laten komen, dit ivm de kosten voor een goede opleiding en dan het gebrek aan ervaring (en het bijhouden/ervaring).