Ervaringen met Studshu? Kalkoenen in op de trailer.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne F.

Ervaringen met Studshu? Kalkoenen in op de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 15:13

Ik zag een advertentie van Studshu. Is een nieuw iets om om de hoeven heen te doen zodat je paard ermee op de trailer kan of mee op stal kan staan.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd. Ik heb altijd van die nerveuze dieren waardoor kalkoenen indoen op wedstrijd een ramp is. Aankomend voorjaar wil ik weer met een jong dier op pad en dat is ook zo'n zenuwpees. Ik zou dus graag thuis al kalkoenen draaien. Iemand echt ervaring of dit een uitkomst is?? :)

Dit is de tekst:

Studshu, de innovatie uit Ierland, nu ook in Nederland!

Niet alle paarden laten zich op concours 'even' makkelijk op scherp zetten. En dan hebben we het nog niet over het schoonmaken van die gaten, wanneer het propje watten of dopje besloten heeft zijn eigen weg te gaan, in plaats van in het schone gat te blijven zitten...

Studshu biedt je de mogelijkheid in alle rust thuis kalkoenen, proppen of hoe je het ook noemt, in te draaien en je paard zonder verhoogde kans op blessures veilig en wel op de wagen te zetten. Studshu is tevens handig wanneer je op concours met kalkoenen en wel een stuk over de verharde weg moet, omdat deze nou net tussen het losrijterrein en je ring door loopt. Studshu aantrekken en je kunt de harde weg op.

Studshu omschrijving:

•Veilig je paard met kalkoenen/ proppen transporteren en in trailer of vrachtwagen laten staan.
•De Studshu is eenvoudig aan te brengen en geschikt voor zowel (grotere) pony's als paarden. One size fits all! De nieuwe vorm van transportbescherming.
•Door de vorm wordt er tevens voor gezorgd dat pezen niet overbelast worden door het "op de tenen staan" van je paard op harde bodem en tijdens wachtmomenten in trailer of wagen.
•Door de mooie vormgeving en gold colour is dit zeker een blikvanger op iedere wedstrijd!

Afbeelding

Sim

Re: Ervaringen met Studshu? Kalkoenen in op de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:35

Lijkt me wel handig. Ik lees even mee en hoop op ervaringen van anderen.

Simyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:42

Ik heb het eens gezien op wedstrijd! Alleen had toen geen idee waar het nou voor was....
Het lijkt me erg fijn! ook ik ben erg benieuwd naar ervaringen...

cha_mira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:58

Hmm hier ben ik ook wel benieuwd naar, hier staat er een merrie die nogal losse achterbenen heeft en zeker wanneer ze stress heeft. Zou heel handig zijn om dan thuis dit al te kunnen doen.

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:28

Klinkt heel erg handig, ben ook echt benieuwd naar mensen met ervaringen! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:30

Ben heel benieuwd! Waar zou je dit kunnen kopen?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 20:38

Nog niemand met ervaringen dus? Net als ik allemaal nieuwsgierigen. :')
Je kan het kopen via internet. Kan je zo googlen. :)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:41

Hmm, ik vraag me wel af hoe veilig het is, zullen ze niet eerder zwikken op deze verhogingen? En zullen mensen niet te makkelijk worden en die dingen te lang of te vaak gaan gebruiken? Denk zelf nu niet direct: goed idee eerlijk gezegd..

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:45

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 11:14

mijn paard werd er gek van hij doed nooit wat op trailer en kwam er altijd hij rustig uit nu was hij klets nat van het zweet en ging als een gek te keer op concour hij raakt echt compleet in paniek van die dingen ik raad het dus ook absoluut af om te doen

janniekor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 14:42

Ik gebruik ze ook! Ik vind het ideaal. Mijn paard is door de spanning op de wedstrijd best lastig, dus nu kan ik thuis de proppen indraaien. Die dingen zijn echt stabiel hoor, paard merkt er werkelijk niks van. Het draagvlak van de hoef is alleen daar waar het ijzer zit en de studshu zit onder het hele ijzer, dus je moet het zien als een verhoogd ijzer. De eerste keer was het wel even zoeken naar de juiste manier van erom doen, maar toen ik er eenmaal handigheid in had ging het prima. Ze moeten er natuurlijk ook niet heel makkelijk om gaan, want dan gaan ze er vanzelf weer af, lijkt me niet de bedoeling. Nu heb ik ze er met een paar seconden om zitten, geen probleem.
Ik ben echt blij dat ik ze heb en wou dat ik ze veel eerder had gekocht :j

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-12 14:45

janniekor schreef:
Ik gebruik ze ook! Ik vind het ideaal. Mijn paard is door de spanning op de wedstrijd best lastig, dus nu kan ik thuis de proppen indraaien. Die dingen zijn echt stabiel hoor, paard merkt er werkelijk niks van. Het draagvlak van de hoef is alleen daar waar het ijzer zit en de studshu zit onder het hele ijzer, dus je moet het zien als een verhoogd ijzer. De eerste keer was het wel even zoeken naar de juiste manier van erom doen, maar toen ik er eenmaal handigheid in had ging het prima. Ze moeten er natuurlijk ook niet heel makkelijk om gaan, want dan gaan ze er vanzelf weer af, lijkt me niet de bedoeling. Nu heb ik ze er met een paar seconden om zitten, geen probleem.
Ik ben echt blij dat ik ze heb en wou dat ik ze veel eerder had gekocht :j

Ah oke top, dus het werkt wel. :)

janniekor

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:03

Werkt zeker wel!

sannew1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-12 12:44

Hey, wat leuk, ik gebruik ze ook. Ik heb ze nog maar 3 wedstrijden kunnen gebruiken..toen was het buiten seizoen voorbij. Maar volgend jaar gebruik ik ze zeker weer. Product is er volgens mij ook nog iet zo lang, dus je hoort/leest er nog maar weinig over. Maar ik denk dat dat wel snel veranderd.
Als je meerwilt weten over hoe het werkt of bevalt hoor ik het wel.

PS Wat zijn leuke onderwerpen op bokt? Ik ben hier nog maar net..

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 15:12

Had ze al eens gezien. Heb hetzelfde probleem als TS dus ook heel benieuwd. Nu heb ik een joekel van een paard die net aan in de trailer past dus wil ik graag weten of je paard er ook echt hoger van wordt?

janniekor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 08:58

Je moet het zien dat je paard een kalkoenlengte groter wordt. Dus ongeveer 2 cm, dat valt dus wel mee.

sannew1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 13:51

Ja, in vergelijking met ijzers zonder kalkoenen in dan! Dus of net zo groot als met kalkoenen in. Of 2cm (volgens mij net iets minder zelfs) groter dan zonder kalkoenen.
@Peppertree, heeft je paard zo weinig ruimte in de trailer dan?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 15:28

Nee hoor, het is gewoon een ontzettend grote knol.

Thanks voor de info!

_Epplejeck_

Woonplaats: Drachten-Heemskerk-Eindhoven-Zwolle-Groningen-Breda-Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-12 14:25

Wij hebben de Studshu sinds kort ook in ons assortiment. Het is in Nederland nog niet heel lang op de markt, maar we hebben al een aantal reacties van mensen gehad van mensen die deze afgelopen zomer ook een aantal keer hebben gebruikt. Die vonden het super fijn werken en ook heel makkelijk (ook voor vrouwen ;)) af te halen. Op het filmpje van het product lijkt het wat lastig te gaan, maar dat valt dus blijkbaar heel erg mee!
Reacties van mensen op de Studshu staan op onze Facebook: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:35

Is de Studshu ook geschikt voor de achterbenen. Ik zie in alle filmpjes en op alle foto's enkel gebruik op de voorbenen, de vorm van de Studshu lijkt ook gemaakt voor de voorbenen.. Heeft iemand zijn paard rondom op ijzers staan en de Studshu daarbij gebruikt? :)

janniekor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 12:24

rhapsody_do schreef:
Is de Studshu ook geschikt voor de achterbenen. Ik zie in alle filmpjes en op alle foto's enkel gebruik op de voorbenen, de vorm van de Studshu lijkt ook gemaakt voor de voorbenen.. Heeft iemand zijn paard rondom op ijzers staan en de Studshu daarbij gebruikt? :)

In het filmpje op de website (youtube http://www.youtube.com/watch?v=Eo_cOsIwDZI) heeft het paard rondom Studshu, dus ook aan de achterbenen.
Ikzelf gebruik ze ook achter. Omdat de achtervoeten vaak wat spitser zijn dan de voorvoeten. moet je ze daar wel extra strak doen, maar dat gaat prima hoor.

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 14:06

@janniekor, bedankt voor de reactie. Het was mij niet opgevallen op het filmpje en vond ze iets te prijzig om het zelf uit te gaan proberen. Maar fijn dat ze ook daar passen, ga ik toch serieus overwegen om deze ook aan de schaffen :)