vraagje: paard verkopen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marusch25

vraagje: paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 15:19

hoi,
ik wil graag mijn paard verkopen maar hoe breng ik hem op een goede manier onder de aandacht.
hebben jullie nog goed werkende tips???

Mendy1984

Re: vraagje: paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:21

vooral duidelijke fotos en beschrijving van wat ie kan/heeft gedaan

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:24

Maak knappe foto's, zorg dat het paard in goede conditie is en zet er een prijs op die past bij zowel de capaciteiten en uiterlijk van het paard én past bij de tijd waarin je het wilt verkopen.
Maak een tekst die het paard correct beschrijft zonder te lang te zijn.
Vermeld iig vader, moedersvader, stokmaat, leeftijd en waar het paard geschikt voor is (en als het niet geschikt is voor beginnners, vertel dan waarom niet).

Nou ja, en dan zorg je dat je een advertentie plaatst. Sporthorses en marktplaats zijn veel gebruikt, maar via Startlijsten kan je ook adverteren en zo zijn er nog wel wat sites. Er is ook Boktmarkt.

Zorg ook dat je telefonisch bereikbaar bent voor vragen, lees je e-mailbox regelmatig uit en zorg er ook voor dat eventuele kijkers makkelijk in de bak kunnen rijden (heb je geen bak of staat die regelmatig blank, regel dan een binnenbak).

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:25

Goede foto's vindt ik erg belangrijk.
Soms zie je van die suffe paarden op de wei heel eerlijk prijs je je paard dan niet echt aan. Probeer gewoon om een foto van het paard in vrijheid te hebben. Waar die in z'n geheel goed op staat, is die onder zadel probeer dan ook z'n beste kant te laten zien zodat je als eventuele koper alvast kunt zien wat het paard kan.
En inderdaad ook goede duidelijke beschrijving, leeftijd, wat hij kan kan, heeft hij wedstrijden gelopen end, is die verkeerssmak.

Noblesse_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:25

Foto's, eventueel filmpje, duidelijke beschrijving van wat het paard kan. Trailermak of niet, verkeersmak of niet.
Grootte, leeftijd, geslacht. Afstamming misschien ook.
En vooral eerlijk zijn.

Mendy1984

Re: vraagje: paard verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 15:29

je advertentie is wel duidelijk qua tekst
maar ik zou er wel meer fotos bijzetten