Ervaringen Manege Groenewoude in Woudenberg

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellenha

Ervaringen Manege Groenewoude in Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 18:57

Hallo,

Dit jaar wil ik graag weer op vakantie gaan met de paarden, en zijn op zoek naar een verblijfplaats. We willen graag elke dag buiten rijden in een mooi, groot bos, die het liefst gelijk aansluit op de manege.
Graag wil ik jullie bevindingen weten over het buiten rijden bij Manege Groenewoude in Woudenberg. Met name op deze punten; hoe lang duurt het voordat je in het "echte" bos bent? en hoe zijn de ruiterpaden (hard, zacht, smal, breed)?

Alvast bedankt!
Ellen

Leone

Re: Ervaringen Manege Groenewoude in Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 18:59

Ik weet zelf niet veel over groenewoude, volgens mij is het wel een fijne stal in ieder geval. ik meen niet super dicht bij het bos maar daar kan ik me in vergissen. Manege de Treek daar niet zo ver vandaan, ligt praktisch in het bos. Misschien is dat ook wat om eens naar te kijken.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:02

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:16

de kantine is gezellig en de stallen- en buitenbak, groot en ruim. Echter zijn de binnenbakken zo zwaar dat de meeste paarden er struikelen of dat je er niet fijn in kunt rijden. de mensen zijn vriendelijk en behulpzaam:)

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 23:21

Ik sta met mijn pony en bijrijdpaarden op Groenewoude. Het bos is op ongeveer twintig minuten stapafstand. De weg ernaartoe is door een woonwijk. Het bos zelf is prachtig om te rijden, heel afwisselend landschap. Je kan over de hei, smalle paadjes met bochtjes maar je hebt ook hele brede paden. Er zijn ook genoeg mensen die elk weekend naar het bos gaan die mooie routes weten, en je daarmee kunnen helpen.

De binnenbakken vallen erg mee. De lesbak is soms niet ideaal maar dat komt omdat er zo intensief in gereden wordt. De pension binnenbak heb ik zelf nooit problemen mee. We hebben ook net een nieuwe buitenbak met een ontzettend goede bodem. Tevens nog mogelijkheid om te longeren in een overdekte bak.

Als je meer wilt weten mag je altijd een pb'tje sturen.