Tijdelijke (schuil)stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ibelia14

Tijdelijke (schuil)stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 16:22

Er moeten nog stallen gebouwd worden en tot die tijd hebben wij een stal oid nodig voor de shetlanders (2).
Iemand opperde al een oude trailer (dit mag bij ons zonder vergunning).
Hebben jullie misschien tips voor een tijdelijke "stal"?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:24

Aangezien de meeste stalletjes "vast" zullen zijn, en vaak niet zomaar mogen, zou ik ook voor de trailer gaan. Een 2 paards zou denk ik groot genoeg zijn voor 2 shetters.

Geen gedoe, gewoon het land in rijden en laten staan :)
Laatst bijgewerkt door GamblersCup op 15-11-12 16:24, in het totaal 2 keer bewerkt

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:24

Tijdelijk, hoe lang? :)
Kijk als het voor 1/2 weken is is het nog wel te redden. Maar daar na zal ik idd toch een stalletje nodig.

Ibelia14

Re: Tijdelijke (schuil)stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-12 16:25

Ik weet niet precies hoe snel zij de stallen kunnen bouwen (ook ivm vergunningen ed).
Deze shetjes zijn gewend non stop buiten te staan (kunnen nu wel een huisje in maar daar staan ze bijna nooit).
En iets van een mini tuinhuisje, zou dat mogen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:30

Dat is niet mobiel... maar dat weet alleen je gemeente, wij niet. Verschilt namelijk per gemeente!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:38

Als je (nog) niets zeker weet (qua vergunning) en je wil toch iets van een schuil, dan ouwe paarden trailer met open klep in het land zetten (mag ook niet onbeperkt, maar zitten wielen onder, dus komt men niet gauw commentaar op leveren) Stro er in en op de treeplank, is genoeg voor 2 Shetten voor tijdelijk, hebben wij in de ijskoude sneeuwperiode 2 jaar terug ook gedaan:voor mijn 2 volwassen paarden de trailer heeft er bijna 3 maanden gestaan.
Ze kunnen er achter uit de wind staan, ze kunnen er in, als ze willen, en rondknabbelen en rommelen/liggen in het stro als ze wilden.
Ze stonden er zelden in maar meestal achter, uit de wind, maar dat is per paard verschillend.

Komt er iemand met commentaar zeg je dat je die morgen of overmorgen wilde weghalen uit de wei, maar je auto of trekhaak kapot is, je ophanging, of weetikveel wat voor smoes.

Wij hebben nooit enige controle gehad (een hier in NODrenthe controleren ze dus met 2-motorige vliegtuigjes, dus er valt weinig te verbergen als het er om gaat wat er in je weideland staat)

Je wil trouwens niet weten hoeveel Drentenaren hier TOCH illegaal alleerlei schuilen in het land hebben neergezet, van open containers tot dure groen zeil overtrokken inloopstallen.

Het gaat zo lang het gaat. Meestal wordt er een hele tijd lang niet tegen opgetreden.

Dan heb je de vergunning meestal al....

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:45

Je hebt daar dan gewoon je trailer geparkeerd :D Trailer doen ze (naar mijn weten) niet moeilijk over.

Hier ook eentje die dacht slim te zijn. Ik reed er elke dag langs en zag het hele proces. Ze waren wekenlang bezig met een hartstikke mooie inloopstal te bouwen tussen de bomen in het kleine bos wat aan de wei grenst. Duur, nieuw hout ook, duur dak, best wel luxe voor een inloopstal. Met twee ruimtes erin. Hier controleren ze ook vanuit de lucht. Stal was met de herfst klaar, paarden mochten erbij. Nog geen week later werd het ding een stuk sneller afgebroken dan ie opgebouwd was. Geen vergunning vermoed ik.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 16:52

Ja, ik zou ook beslist niks voor vast neerzetten als je niet zeker weet of dat mag, dus door gemeente verstrekte vergunning, want het afbreken er van komt dan inderdaad voor JOUW EIGEN kosten, terwijl je al zo veel geld hebt uitgegeven aan de materialen er voor.
Mocht je zelf geen trailer hebben, dan is er misschien een ouwe afgekeurde van iemand uit de buurt te regelen?
Het is de veiligste (tijdelijke) oplossing. Zonder gezeur.

Fiero6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 17:31

ik heb sinds kort een kuubskist als schuilstal.
Maar je shetlanders moeten niet te groot zijn.
Zeker voor een tijdelijke oplossing is het betaalbaar, redelijk goed verplaatsbaar en ze kunnen er er goed in schuilen tegen de wind en regen
zie mijn topic: [VSW] kuubskist als schuilstalletje voor shetje??

truus1970

Re: Tijdelijke (schuil)stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:25

kalverboxen wil ook als je kleine shetjes hebt. Nadeel van schuilstallen is grootendeels, dat de paarden er weinig tot geen gebruik van maken