ik wilde graag 40mm en dan groen of bruin. omdat dit erg duur bleek heb ik 10mm en dan wit. de 10mm kan door simpele isolatoren, bij het brede lint moet je speciale klipjes aan de palen schroeven. ik ga dit ooit wel doen, maar eerst sparen!
als er genoeg stroom op de lijn staat maakt de dikte niet zoveel uit. hoe dikker/breder hoe langer het meegaat. ook zit er in het bredere draad veel meer ijzer, dus betere geleiding. de 20 mm gaat ook nog in normale isolatoren, dan vouwt het dubbel, voordeel van een dikkere lijn is dat ze het ook beter zien en het moeilijker breekt bij ertegenaan duwen { kan ook weer een nadeel zijn, als het niet breekt kan het diep insnijden}
40 mm moet je speciale isolatoren voor hebben en nog hoger breekpunt, het is maar wat je zelf fijn vind
Nymbous
Geplaatst door de TopicStarter: 14-11-12 21:58
.
Laatst bijgewerkt door Nymbous op 07-07-24 12:08, in het totaal 1 keer bewerkt
zeker als je 1 rij planken doet is 20 niet te dun, 3 draden heb ik ook en ze gaan er echt niet doorheen, ook niet als de stroom uitgevallen is, het is sterk genoeg om het hangen te houden. let wel op de kwaliteit, je hebt 20 mm met alleen wat ijzer erdoorheen, maar je hebt ze ook met plastic doorregen voor extra stevigheid, de ene kijk je doorheen, de andere is bijna masief plastic met veel meer ijzer erin. er zit veel prijsverschil in, bij dit spul geldt wel hoe duurder hoe beter. bij de boerenbond heb je geloof ik de 20 mm met extra versteviging, de rode en de zwarte, zijn beide goed al vind ik de rode er nog wat steviger uitzien dan de zwarte. je hebt ook rond schriktouw, ziet er heel stevig uit maar is echt troep, ik heb hier bomen staan en je ziet het iedere maand verder vergaan...
friesiszwart