Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tessabuddy schreef:Hallo allemaal,
Ik vroeg mij onlangs iets af omtrent pensionstalling.
(Heb mijn merrie gewoon thuis staan, dus niet op mijn situatie van toepassing. Maar was hier benieuwd naar.)
Wanneer een pensionstalling/manegebedrijf o.i.d. failliet gaat, wat gebeurd er dan met je paard die daar op dat moment staat?
Want ik neem aan dat je dan moet bewijzen dat het paard jou eigendom is en niet van de stal.
Maar ik lees ook wel eens dat mensen het paspoort van het paard op stal hebben liggen omdat deze bij het paard moet zijn.
Echter hoe toon je dan aan dat het paard van jou is, en dus niet van het bedrijf?
Mensen hier ervaring mee?
Yv_ schreef:Paspoort is toch geen eigendomsbewijs?
Iedereen die dat paspoort in handen krijgt, kan dmv een briefje en 7 euro aan aangetekende post benoemd worden tot eigenaar..
WhySoWhite schreef:Ik ken een stal waarbij dit gebeurt is. Paspoort is geen eigendom. Stalling betaal je gewoon dus zo kan je aantonen dat jij zorg van dat paard betaald hebt.. Er komt echt geen slot op de stal hooren zowel dan breek ik die open en gaat mijn paard toch echt even ergens anders heen
Niemand heeft het recht om jouw paard op te sluiten omdat een ander zijn zaken niet op orde heeft..