Lastige keuze met stalling

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dawson123

Lastige keuze met stalling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 23:59

Ik sta sinds vandaag voor een hele lastige keuze! Ik heb nu al een tijdje een nieuw paard van 3,5 en sta op een prima stal. Mooie boxen helemaal netjes ook alles alleen kunnen ze niet naar buiten en is de bak niet goed om in te rijden. Wel licht het tegenover het bos. Alleen nu kreeg ik een berichtje dat ik misschien terug kon naar mijn oude stal alleen is het hier heel rommelig en oud. Wel is de bak een stuk beter en kunnen ze overdag gewoon naar buiten. Ik twijfel hierdoor heel erg wat ik moet kiezen. Ik zit heel erg aan de oude stal te denken omdat ze daae toch naar buiten kunnen en de bak toch beter is maar omdat het er zo rommelig en oud is weet ik het niet. Dus mijn vraag wat zouden jullie kiezen?
Citaat:

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:51

Hoe moet ik rommelig en oud zien? Met oud is niets mis zolang het nog veilig is zelfde met rommel zolang er geen gevaarlijke situaties zijn lijkt me dat ook niet zo erg als het wat rommelig oogt. Ik zou persoonlijk terug gaan naar je oude stal en dan kun je altijd nog uit kijken naar iets anders als je toch niet fijn bij voelt.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 00:53

2e! Paard helemaal niet naar buiten is echt not-done :(

mika11

Re: Lastige keuze met stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 01:11

Rommelig en oud daar geeft je paard niks om.
Zolang het wel veilig is en de paarden goed verzorgd worden, dat is belangrijker.

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 06:53

Je oude stalling is rommelig en oud maar wel goed op de belangrijke punten: bak en naar buiten kunnen.

Rommelig kun je wellicht iets aan doen (Wellicht een dag te plannen voor het opruimen).

Zou voor mij niet moeilijk kiezen zijn.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 07:37

Je oude stalling... Ik heb precies het zelfde , waar ik nu sta kan mijn paard niet naar buiten , geen goeie bak en ik ga weer terug (na 3 weken hier gestaan te hebben) , me paard staat dan wel heel de dag buiten en super goeie bak :)

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 08:02

bij ons is het ook rommelig, oud niet meer, maar dat interesseert me niets, de boxen zijn schoon, ze staan overdag buiten en de bak is goed. Ik zou dat nooit inruilen voor luxe en 24/7 op de box.

En aan de rommel kan je wat doen, organiseer een opruim dag en zorg met z'n allen dat je het bijhoudt. Scheelt al een hoop! Doen wij ook, reuze gezellig en na afloop van de klusdag gezellig BBQ!

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 08:06

Ik zou zelf ook kiezen voor de oude stalling, luxe staat voor mij in een schril contrast tegenover het plezier dat het paard heeft en de mogelijkheden die je hebt om te kunnen rijden. Daarnaast moet je het zelf natuurlijk ook naar je zin hebben op je oude stal, als dat zo is dan zou ik de keuze op de oude stal laten vallen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 08:16

2e! Zonder twijfel :-)

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 08:28

Heel erg bedankt voor de reactie ga denk ik inderdaad weer terug want buiten staan is natuurlijk wel hel belangrijk!

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 08:28

Mi_Amore schreef:

:j

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:09

Zijn er verder geen pensionstallen/boeren in de buurt waar je kan staan? Ik neem aan dat je met een bepaalde reden bent weggegaan van de vorige stal. De stal waar je nu staat vind ik niet voldoende voor je paard omdat ze dan binnen moet blijven staan maar misschien zijn er meer mogelijkheden in je buurt buiten deze 2 stallen om.

Irene_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:13

Sjors schreef:
Mi_Amore schreef:

:j

Zeker, niet naar buiten lijkt mij niks. Met rommel indd niets mis als ze goed zijn voor de paarden.

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 09:31

De rede dat ik bij de vorige stal weg was gegaan was dat er geen plek meer was, maar ik hoorden van een vriendin van mij die daar nog steeds dat ze hebben nagedacht over of ik terug kan komen... Het is natuurlijk niet zeker allemaal maar ben er wel over na aan het denken. Zondag hoor ik of het door kan gaan maar hooop het wel :)

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 09:40

zeker teruggaan

je paard is er het meest, dus het moet voor hem/ haar het beste zijn