Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
HindaFree schreef:ik ben meer van leer jij van het paard en hoef je weinig te doen kan je best een bijdrage vragen (ik vroeg toen 50,-) nu een nieuw paard en nieuwe bijrijdster, zij rijd beter dan mij en mijn paard moet nog veel leren wat zij dus doet. van haar vraag ik dus helemaal niks
Lienek schreef:Hier iemand met eigen paarden.
Wij hebben altijd bijrijdsters gehad. Begonnen ook gratis maar na 2 maanden doen die meiden niks meer dan alleen rijden, klusjes of zadels invetten ho maar. Alleen de gemakken.
Nu betalen ze bij ons en ze zullen nooit maar dan ook nooit vrijwillig eens zeggen van: hey ik zal het leer eens even onder handen nemen.
Dat willen ze gewoon niet, dus ik vind een bijdrage persoonlijk niet verkeerd.
Zeker omdat jou paard vaak slechter gaat lopen (ze vonden zich allemaal anky bij ons en weigerden lessen te volgen) en daarnaast gaat er vaak genoeg wat stuk en let op mijn woorden 9/10 verzorgers of bijrijdsters weigert het te vergoeden..
Ik spreek uit ervaring en wij stellen geen strenge eisen maar wij hebben stalregels op moeten stellen en zelfs iemand weg gestuurd omdat niemand zich ergens aan hield wat weer ten koste ging aan de pony's.
Erg jammer maar ik ben mijn vertrouwen in bijrijdsters en verzorgers helemaal kwijt.
Juul schreef:Lienek schreef:Hier iemand met eigen paarden.
Wij hebben altijd bijrijdsters gehad. Begonnen ook gratis maar na 2 maanden doen die meiden niks meer dan alleen rijden, klusjes of zadels invetten ho maar. Alleen de gemakken.
Nu betalen ze bij ons en ze zullen nooit maar dan ook nooit vrijwillig eens zeggen van: hey ik zal het leer eens even onder handen nemen.
Dat willen ze gewoon niet, dus ik vind een bijdrage persoonlijk niet verkeerd.
Zeker omdat jou paard vaak slechter gaat lopen (ze vonden zich allemaal anky bij ons en weigerden lessen te volgen) en daarnaast gaat er vaak genoeg wat stuk en let op mijn woorden 9/10 verzorgers of bijrijdsters weigert het te vergoeden..
Ik spreek uit ervaring en wij stellen geen strenge eisen maar wij hebben stalregels op moeten stellen en zelfs iemand weg gestuurd omdat niemand zich ergens aan hield wat weer ten koste ging aan de pony's.
Erg jammer maar ik ben mijn vertrouwen in bijrijdsters en verzorgers helemaal kwijt.
Dan heb je het wel erg slecht getroffen zeg! Ze zijn iig niet allemaal zoIk verzorg zelf bv ook nog steeds (gratis uiteraard) een pony die met pensioen is. Wat ik doe als ik daar ben: uitmesten, voeren, water bijvullen, binnenhalen, poetsen en kroelen. Ik heb haar in een ver verleden wel eens sporadisch gereden hoor, maar nu heb ik daar ook echt geen behoefte meer aan. En we hebben nog een verzorger voor haar, zelfde verhaal, en op de stal waar ze staat is een meisje die elke dag voor twee shetlandertjes zorgt waar ze nooit op rijdt.