Mest afvoeren en wijziging milieuwetgeving?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beert

Mest afvoeren en wijziging milieuwetgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 17:23

Dag allemaal,

Wij hebben twee ezels en voor de afvoer van de mest hebben we een rolcontainer gehuurd van 500 liter. Die container wordt elke maand geleegd. Wij hebben hiervoor een contract getekend.

Nu krijg ik zojuist een e-mail met daarin o.a. onderstaande opmerking:
Citaat:
Ik moet u helaas mededelen dat wij de mest op deze manier ivm een wijziging in de milieuwetgeving, niet meer mogen afvoeren.

Met daarbij een alternatief dat twee keer zo duur is (container van 4m3, zullen de buren leuk vinden.. :( ).

Nu heb ik al gezocht, maar ik kan zo snel geen wijzigingen in de milieuwetgeving vinden per 2013. Ook op hun website wordt het legen van deze containers nog gewoon aangeboden en kun je je gewoon aanmelden. Daar staat nu wel:
Citaat:
Paardenmest verzamelen wij meestal in, door het gebruik van afzetcontainers van 3 m3, 6 m3, of 10 m3, maar ook is het in sommige regio's in Nederland mogelijk om een rolcontainer of kliko voor paardenmest te bestellen.

Volgens mij geldt milieuwetgeving voor heel Nederland, niet voor bepaalde regio's..

Maar goed, ik ga er dan ook niet direct mee akkoord. Ik heb ook afgelopen week contact met ze gehad en toen werd er nog gesproken over 'volgend jaar..' etc. Terwijl wetgeving vaak al langer aangekondigd wordt. Ik ga er dus nog achteraan bellen etc. Maar ter voorbereiding op dat gesprek:

Ik ben wel benieuwd of iemand anders meer weet over een nieuwe milieuwetgeving en lediging van containers?