Ik heb een probleem, en jullie hulp hard nodig! Ik heb een haflinger met best lange manen. Nu is ze geschoren en moet dus een deken op. Haar manen blijven in de deken hangen en ik heb dan ook het idee dat ze hierdoor sneller afbreken. Als ik losse vlechten maak, gaat het uiteinde van de deken op de plek zitten tussen twee vlechten. Nu zit er een gat in m'n manen. Niet groot want kwam er snel genoeg achter. Gelukkig! Maar hebben jullie misschien een oplossing voor mij?
Alvast super bedankt!
tine10
Geplaatst: 13-11-12 12:38
Hier ook lange manen en dekens (ook nog met halsstuk). Geen enkel probleem, dus kan je helaas niet helpen.
Geen oplossing , hier een fries met lange manen. Ik vecht ze altijd in. Je ziet wel wat op de plek waar de deken rust , maar geen kalen plekken.Wel haal ik als ik het deken opgelegd heb de manen naar voren zodat ze niet tussen de deken rand klem zitten. Heb een deken met lossen hals.
Barcelano
Geplaatst: 13-11-12 13:46
Voor paarden met lange manen bestaan er wel dekens voor hoor. Deze hebben een uitgesneden hals en daardoor blijven de manen vrij liggen. Ook zijn dit fijne dekens voor de wat bredere paarden zoals quarters arabieren friezen etc.
dekens zijn te koop in de meeste western shops en de Arabische volboeden shop
Bedankt voor jullie tips! Ik haal idd ook altijd de manen uit de deken maar als ik dan de volgende dag Kim zitten ze net zo vast als dat ik het niet doe. De hengsten vlecht ga ik proberen en ook ga voor volgende winter opzoek naar een deken met teruggesneden schoft! Super bedankt:)