Paard sloopt dekens van haar weidemaatjes?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

CK88

Paard sloopt dekens van haar weidemaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 11:51

Mijn paard wordt er van verdacht dat ze de dekens van de andere paarden in de wei kapot trekt.. Ze hebben haar nog niet op heterdaad betrapt maar ze staat met 2 andere paarden in de wei. Een paar weken geleden had het ene paard een flink gat in de deken, en eergister het andere paard de deken echt van voor tot achter helemaal kapot gescheurd...

En mijn paard heeft nog geen schade aan de deken, dus daarom wordt ze verdacht :o
Eigenaren vinden dit natuurlijk balen, dekens kosten niet niks. Hertsolie erop spuiten zie ik ook niet zo zitten, daar wordt je benauwd van en ik denk dat de paarden dan niet eens meer bij elkaar in de buurt willen komen van de stank, ze krabben elkaar regelmatig dat is ook natuurlijk paardengedrag dat wil ik ze niet afnemen :\ is er nog iets anders wat kan helpen?

Gr Claudia

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:53

Om die reden heeft mijn paard - als het te gek gaat én hij is al meerderen keren op heterdaad betrapt - een "muilkorf" om.
Ze staan dan niet op de wei maar op modderig (oud mais) land, dus eten is er sowieso niet en hoeft hij ook niet te kunnen. Zo kan hij de dekens van anderen niet kapot maken. Hier gebeurd het echt tijdens het spelen..

Nou moet ik zeggen dat hij zich vorig jaar goed gedragen heeft en het ding niet om gehad heeft. :D
Daar gaan we deze winter weer voor :Y)

Anoniem

Re: Paard sloopt dekens van haar weidemaatjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 14:54

Anti bijt spray, is blank en werkt langer dan HH spray

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:28

antibijt of een muilkorf

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:49

Cribox erop spuiten?

nienkes96

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:52

je hebt hele sterke lijkt een beetje gehaaakte dekens die niet zomaar kapot gaan. in een groep plaatsen waar hij niet zoveel te zeggen heeft?

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:47

Mijn advies zou ook zijn om een andere groep te kiezen voor je paard of met anti bijt te gaan werken. Verder kan ik je adviseren als ze wel echt zien dat jou paard de schuldige is; je paard valt als huisdier onder je WA verzekering. Mijn paard is ook een sloper en heb een stalgenoot met een kapotte deken (dankzij mijn monster) en nieuwe kunnen geven via mijn verzekering. Succes!

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:57

Cribbox op deken sprayen wil wel eens helpen (ook tegen staart/hout bijten).

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 19:36

Ze is helemaal niet dominant alleen speels, ik al het eens proberen met anti bijt.

__Do

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:38

Ik zou het idd ook proberen met antibijt, succes

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:43

Houd er met anti bijt wel rekening mee dat het de deken(s) kan verkleuren (dus let ook op je kleding met het smeren/sprayen! ) succes!

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 21:44

Ik heb hier een schat van een Anda, die je regelmatig met de staartflap van andere paarden hun dekens in de mond ziet. Ziet er heel koddig uit. Die flappen vind ik dan tzt in de wei (als ik geluk heb). Die maakt er niet eens een geheim van! Hier gaan ze als het even kan, zonder deken de wei op. Ze gaan hier 's avonds naar binnen. Inmiddels heeft mijn paard hem al uitgelegd, dat dekens daar niet voor bedoeld zijn. Hij is de enige hier, die hem af en toe echt op wil. :+

Antibijt staat ook bij mij wel goed bekend, maar een staartflap zit er meestal zo weer aan.

Die ouderwetse canvasdekens waren vroeger niet stuk te krijgen. Maken ze die niet meer?

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-12 22:15

Jawel maar ik kan moeilijk tegen een andere eigenaar zeggen dat ze maar een sterkere deken moeten kopen..

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 22:23

Absoluut, die kan jij dan toch regelen? De jouwe sloopt ze immers. Je kan aanbieden om er in mee bij te dragen. Waar mijn paard ooit op pension stond, was een gesloopte deken altijd mijn eigen probleem, dus ik vind je heel fideel dat je er al over in zit.
Mijn paard is eens op hol geslagen omdat zijn deken achter het hek bleef hangen toen ie werd losgegooid in de bak, door de eigenares van de pension. Ze vond het heel gewoon, dat ik daar zelf voor moest bloeden, ook al vond ik het heel gewoon, dat je je paard eerst in de bak zet, de poort dicht doet en dan pas het paard los laat. :+ Dan was die deken nog heel geweest. *\%/*

Volgens mij kan je je WA hier op aanspreken.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 11:35

Maar er is niks bewezen dat mijn paard het doet, en alsnog is het eigen risico als je je paard in de wei zet.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:42

Ik ben het eens met idefix, Mits er aangetoont is dat het jou paard is.. en wat ik al eerder zei: gewoon verhalen op WA verzekering. Mijn paard heeft ooit een scheerapparaat gesloopt, 5 dagen later had mijn stalgenoot het geld op haar rekening van mijn verzekering.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 15:54

Dat was ik toch niet van plan, is eigen risico in mijn ogen. Als ik mijn paard uit de wei haal en er zit een giga gat in de deken is het toch echt mijn probleem. Als ik kan aantonen dat een ander paard het heeft gedaan ga ik nog niet naar de eigenaar stappen om een nieuwe deken te vragen. Dan koop ik zelf wel een andere deken. En gebeld met de WA, die vergoeden het dus echt niet hoor! Moest ik het paard maar alleen in de wei zetten...