Rare pensionstalling ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eefxx

Rare pensionstalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-12 15:11

Hooii! Even mijn verhaal:

3 maanden geleden ging ik met mijn haflinger naar een nieuwe stal aangezien het iets te ver was. Eenmaal daar aangekomen wisten mensen het natuurlijk allemaal al beter.. maar goed. Mijn paard staat op heel weinig zaagsel. De eigenaar die praat over stalgenoten + mij ? Dat vond ik sowieso al vreemd als stalhouder hou je toch je mening bij je zelf ? Ze heeft me dus bespied om te zien hoe ik reed en ik moest blijkbaar hulp zoeken bij haar , maar ja das allemaal wel leuk en aardig maar zei krijgt daar weer 30 euro per half uur voor ? Nee sorry dat ga ik niet doen. Mijn pony snapt het allemaal gewoon niet.. maar ik heb daar geduld in. Ook moet mijn hoefsmid/dierenarts/ouders/vriendinnen (heb er maar 1 altijd mee) zich melden ? Dat vond ik al heeel vreemd. Want ze wilt niet gestort worden maar toch moeten mensen zich melden. Ik merk dat mijn pony heel druk is en ze doet vaak chagerijnig..
Ik weet niet echt meer wat ik moet doen..

kunnen jullie me helpen? _/-\o_

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:24

je staat er nu 3 maanden?

als je het daar niet naar je zin hebt, en je paard staat er niet goed bij ....snel wat anders zoeken waar jullie beide wel fijn staan :j

Celene

Re: Rare pensionstalling ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:28

Misschien moet je de zaken eens bespreekbaar maken met de staleigenaar. Hebben ze stalregels? Vraag daar anders naar.

Bespieden is een beetje raar woord. Misschien heeft ze gewoon gekeken hoe je aan het rijden was, zoals meer mensen dat bij elkaar doen. Vwb het melden: dat is op de ene stal wel normaal en op de andere niet. Sommige staleigenaren willen gewoon weten wie ze op hun terrein hebben.

Over elkaar roddelen en kletsen is natuurlijk nooit leuk, maar sommige mensen doen dat nu eenmaal. Samengevat: ga een gesprek aan met de staleigenaar, wellicht is het allemaal op te lossen. Wanneer jij je er niet goed bij voelt en het idee hebt dat je pony daar niet in goede handen is, dan is het tijd op zoek te gaan naar een andere stal. Succes!

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:32

ik zal ten eerste gewoon een gesprek aangaan want dit is ook geen doen zo, mischien maken jullie het achter elkaars rug om alleen maar moeilijker terwijl dat mischien geneens zo bedoeld is.. als dat niet lukt of werkt zal ik op zoek gaan naar een stal wat wel bij jou en je haflinger past want het moet natuurlijk wel leuk blijven

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:34

Ik zou zowiezo ook een gesprek aan gaan, ik begrijp uit je verhaal dat je je niet helemaal goed eronder voelt.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:36

Sta je toevallig in maria hoop?

Gesprek aangaan en anders een andere stal zoeken, hier wordt je alleen maar ellendig van en straks ga je al niet graag meer.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:44

Nee inderdaad, je moet wel met plezier naar je paard/pony toe gaan.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 16:08

Is het een kleine pensionstal?
En hoe bedoel dat ze zich moeten melden ook als ze er met jouw zijn? Ik kan me wel verstellen als mensen daar op eigen houtje komen dat ze de mensen wil zien zodat ze weet wie er rond loopt maar als jij op stal bent vindt ik inderdaad wat vreemd. Ik zou eens goed gaan praten alles op een rijtje zetten. Dat jij weet wat de bedoeling is, sta je er niet achter dan kun je bespreken en anders toch iets anders gaan zoeken.

fanta2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 18:27

ben er ook wel achter dat het overal wat is, maar ben nu oo pas verhuist en ineens worden dingen toch een stuk minder en mag er steeds minder, ik voel me daar ook heel vervelend bij hoor

__Do

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:23

Ik zou er idd ook met de stalhouder over praten (eventueel met je ouders?, ik weet niet hoe oud je bent).
En als het niet beter word idd een andere stal zoeken, je moet je er wel fijn voelen..