Wat voor opties stalvloer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MuroniaJarig

Wat voor opties stalvloer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-12 09:39

Ik ben me aan het oriënteren over wat voor vloer er straks in de (nieuw te bouwen) stal moet gaan komen. Graag hoor ik jullie ervaringen met verschillende soorten vloeren (gestort beton, betonplaten, klinkers, tegels en andere vormen van stalvloeren). Het gaat een stalgebouw worden van ongeveer 18 bij 3.50 (5 buitenstallen). Geen inloopstal en geen gesloten stalgebouw dus.

Mijn eerste gedachte ging uit naar een gestorte betonvloer, maar ik schrok eerlijk gezegd wel van de huidige prijzen (ongeveer 200 euro voor 1m3 kant en klaar geleverd) en ik betwijfel of zelf beton draaien op zo'n oppervlak wel te doen is.

DubbelFun

Re: Wat voor opties stalvloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:27

Voor dat oppervlak zou ik idd het zelfdraaien ook maar uit mijn hoofd zetten :D

Overigens hoort een stalvloer lekdicht te zijn, dus betonplaten, klinkers, tegels e.d. kun je ook niet gebruiken. Bij een groot gebouw als jij wilt zetten loop je grote kans op kontrole van de milieudienst.
Persoonlijk zou ik beton laten storten aflopend naar achter en daar een geul laten storten, die buiten in een put uitkomt en hierop rubber matten leggen. Persoonlijk heb ik veel plezier van mijn HIT Softbed. Dat scheelt nl aanmerkelijk in strooisel (zowel aankoop als afvoer) en is ook écht zacht genoeg om op te liggen.

Je bent in aanschaf dan wel het nodige kwijt, maar hebt daar dan wel jaren plezier van.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 10:39

Zelf betondraaien is loodzwaar, wij zijn er voor 1 box van 3x3 wel een paar uur zoet mee geweest.

Is die €200 incl bekisting etc? Dat kan je nl makkelijk zelf maken, bewapening erin doen ook.

Op stal is er vorig jaar een hele plaat beton gestort, alle voorbereiding is toen zelf gedaan, alleen bij het storten is er hulp gekomen om alles netjes te storten, het egaliseren etc is weer zelf gedaan.

joyce B

Re: Wat voor opties stalvloer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:13

dat is de prijs van het beton... Komt me in elk geval bekend voor dat bedrag van vorig jaar! als je pech hebt komen er nog kosten voor een pomp en het leggen van slangen overheen als ze niet tot vlakbij de stal kunnen komen.

Voor stallen heb je een speciale toevoeging in het beton nodig waardoor het vloeistof dicht wordt. Wij hebben in de stalgedeeltes en de zadelkamer beton laten storten, maar in het middenpad klinkers gelegd.