Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Joolien schreef:Toen ik zelf nog niet genoeg geld had, heb ik toch een verzekering genomen. Dat kwam goed uit, want mijn paard ging 2 weken later helaas dood aan koliek, maar ik kreeg wel het aankoopbedrag terug. Anders had ik geen nieuw paard kunnen kopen.
Het is wel belangrijk dat je goed kijkt welke verzekering wat dekt.
brenda94 schreef:Hoe doe jullie dat dan? Hebben jullie een grens getrokken qua bedrag van tot hier betaal ik aan de dierenartskosten en daarna houd het op. Het klinkt misschien heel banketstaaf zoals ik het vraag, maar op een gegeven moment is je geld wel een keer op. En dan moet je een moeilijke keuze gaan maken...
brenda94 schreef:Joolien schreef:Toen ik zelf nog niet genoeg geld had, heb ik toch een verzekering genomen. Dat kwam goed uit, want mijn paard ging 2 weken later helaas dood aan koliek, maar ik kreeg wel het aankoopbedrag terug. Anders had ik geen nieuw paard kunnen kopen.
Het is wel belangrijk dat je goed kijkt welke verzekering wat dekt.
Ik vind het persoonlijk niet belangrijk dat wanneer mijn paard dood gaat ik een verzekering heb die mij het bedrag voor een nieuw paard geeft. Ik wil echt een verzekering die de medische kosten vergoed. En dan niet alleen bij spoed, maar bijvoorbeeld ook indien die kreupel is. Zijn deze er ook? En hoeveel kan je dan aan premie verwachten?
Sting schreef:Ik ga met Esther mee: Het hangt van de toekomst van het paard af.
Stel: een paard van 30 jaar moet een zware koliekoperatie á 2000 euro ondergaan--> ik denk dat het bij mij dan toch einde verhaal zou zijn. Hij heeft lang te lijden onder de operatie en het herstellen daarvan, heeft al 30 jaar een prima leven gehad etc.
Maar als hetzelfde geval zou zijn bij een paard van 4 dat verder fit is, dan zou ik dat misschien wel doen!
@TS: Kunnen je ouders ook garant staan? Want je hebt het nu over twee mogelijke rekeningen van enkele duizenden euro's. Ik zou er dan toch een beetje vanuit gaan dat dat voldoende moet zijn hoor! Tuurlijk, je kan altijd pech hebben, maar (bijv) 3000 euro op de bank lijkt me meer dan voldoende.