Deken om schimmel goed schoon te houden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roxx

Deken om schimmel goed schoon te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 17:30

Mijn grote witte lieverd heeft één grote hobby: in z'n eigen mest gaan liggen. Natuurlijk maak ik de dag voor een evenement de box helemaal schoon en leg er een dikke laag schoon stro in. Desondanks weet meneer in de loop van de nacht verschillende hopen mest te produceren en hier midden in te gaan liggen. Resultaat: je staat 's ochtends om zeven uur opnieuw je paard te wassen en moet vervolgens met een nat paard op stap.

Ik zoek nu dus een deken die het hele paard zo goed mogelijk beschermt tegen poepvlekken. Het liefst iets dat ook de hals en de buik bedekt. Eigenlijk een beetje het model van een exceemdeken, alleen dan andere stof (ik denk namelijk dat mest wel door een exceemdeken heen trekt). Ik ken de sleezy's, maar vraag me af of de mest daar ook niet doorheen trekt als een paard daar vol in gaat liggen.

Wie oh wie heeft DE tip voor mij?

aslo

Re: Deken om schimmel goed schoon te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 17:51

Dan krijg je zo'n sleazy / hood of zoiets. Hier hetzelfde probleem trouwens. merrie poept altijd in 1 vaste hoek, meestal dus netjes schoon, maar weet de nacht voor een wedstrijd altijd wel ergens een vieze plek op te lopen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-12 17:58

Ja, zo'n sleezy/sleazy heeft op zich het goede model, maar ik vraag me dus af of de mest daar niet heel makkelijk doorheen trekt als een paard er in gaat liggen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:00

Zet haar in paddock voor een nachtje en pak m goed in tegen de kou en regen, is dat een goed idee? Ik denk dat ie dan niet zo erg vies wordt een dagje voor de wedstrijd.

Of helaas moet je gewoon vroeg opstaan en poetsen poetsen en wassen wassen en weer poetsen poetsen.

Of zo'n deken waardoorheen geen poep kan komen (vocht) is denk ik een regendek, wel ademend van binnenuit maar geen vocht naar binnen van buitenaf.

Ik zou me er niet zo druk om maken, gewoon de dag ervoor goed poetsen en de staart invlechten.

Pas op de dag van de wedstrijd vroeg opstaan en je paardje wassen en goed droogwrijven met handdoeken en dan fohnen voor zover dat mogelijk is.

Ik had ooit een paar jaren een hele leuke witte verzorgpaard dus ik weet waar ik over praat. Die merrie was ook een viespeuk.
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 05-11-12 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:00

Volgens mij heeft horseware er 1. Ben blij dat ik een bruine heb ;)

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 18:02

Een sleezy en voor de volgende ochtend, als het wel is 'doorgelekt', gewapend zijn met je spuitbus Cowboy Magic Green Spot Remover. Dan kom je een heel eind ;)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 14:12

Het is een groot paard dat grote hopen poept wat weer grote vlekken maakt, dus ik vrees dat dat een busje Cowboy Magic per wedstrijd gaat kosten! :D Maar ik ga het in ieder geval proberen! Iemand nog een goed adresje voor een goede sleezy?

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:17

Ik vind die green spot van cowboy magic echt waardeloos... De plekken worden er wel iets lichter van, maar weg gaan ze zeker niet.
Mijn schimmel blijft of het land nog het schoonst(nu met al die regen op de paddock ziet ze er ook niet uit :') ) .

Misschien kun je 2e hands eens kijken naar een sleezy?

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 14:20

Ja, op 't land gaat het beste, maar dat is in de winter geen optie voor mij.

Heb al even op Marktplaats gekeken, maar kon zo niets vinden. Nieuw is ook geen probleem hoor, als het een goede deken is waar het paard schoon in blijft is me dat best wat waard. Ieder weekend drie keer wassen kost ook tijd en geld tenslotte. :)

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:32

Ja daar heb je gelijk in inderdaad.
Heb zelf geen ervaring met sleezy's omdat mijn paarden 24/7 dekenloos buiten staan. Maar ik rijd dan ook geen wedstrijden, dus is sowieso niet relevant :) .

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:37

Westernruiters gebruiken vaak sleezys. Ik denk dat je het op een western shop sneller vind. Dan moet je alleen ff goed op de maat letten.

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:46

Roxx schreef:
Het is een groot paard dat grote hopen poept wat weer grote vlekken maakt, dus ik vrees dat dat een busje Cowboy Magic per wedstrijd gaat kosten! :D Maar ik ga het in ieder geval proberen! Iemand nog een goed adresje voor een goede sleezy?

Oh ik was iedere wedstrijd 2 grote schimmels, waarvan er ook altijd 1 in de poep gaat liggen 's nachts }:0 ... We werken niet met een sleezy maar gewoon een staldeken op en onze CM gaat toch best lang mee! Het enige wat dan nog smerig kan worden zijn benen hals en hoofd. Meestal plant ie z'n hoofd in de stront 's nachts maar ik vind CM wel echt ideaal spul!

@ IJssnuiver, gebruik je de green spot remover wel op de juiste manier? Ik vind het namelijk echt ideaal spul... Krijg toch behoorlijk strontvlekken er helemaal mee weg!

SamanthaIJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:48

Misschien is dit wat? http://www.paardendrogist.nl/product/44 ... ter/117909
Kwam het eens tegen op een website waardoor ik vond dat ik hem in me achterhoofd moest houden, voor het geval ik er in de toekomst ook veel last van zou gaan krijgen! Weet alleen natuurlijk niet of het echt werkt!

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:59

liefhelietje schreef:
Meestal plant ie z'n hoofd in de stront 's nachts

_O- lol

liefhelietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:01

rensiepensie schreef:
liefhelietje schreef:
Meestal plant ie z'n hoofd in de stront 's nachts

_O- lol

:') Ach het houdt je van de straat ;)

bobbymp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 15:07

Ja de ideale deken voor een schimmel is nog steeds niet uitgevonden(hele hals,buikflap.....)

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 17:05

bobbymp schreef:
Ja de ideale deken voor een schimmel is nog steeds niet uitgevonden(hele hals,buikflap.....)

Jaaaaaa, die wil ik! En dan van stof die niet gelijk vocht doorlaat als het paard gaat liggen.