Voel me niet thuis.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_nvds

Voel me niet thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 15:44

Hallo ,

Na heel de dag er al over te denken wil ik nu echt me verhaal kwijt en ik hoop dat jullie me kunnen helpen/tips geven... :(

Ik ben vrijdag verhuisd met mijn pony aangezien ik graag een stal wat dichter bij mijn huis wou.. Ik merk dat 3 kwartier op de fiets alleen heen en dan nog terug toch iets te ver is. Ik had dus een stal gezien wat een kwartier a 20 min van mijn huis is dus dat is wel te doen. Alleen bij mijn oude stal stond me pony heel de dag lekker buiten weiland/paddock en dat is hier niet waar ik nu sta. Ik vondt het op mijn oude stal erg leuk en vindt het echt jammer dat ik weg moest! Nu sta ik daar sinds vrijdag ochtend. En ik voel me nou niet echt thuis , ik voel erg gespannen als ik daar ben en krijg veel comentaar naar me hoofd , zoals : je pony loopt stijf , ze knijpt der billen tijdens het rijden.. Dit dat en ik snap dat mensen me willen helpen maar mijn pony staat er net en ze liep vorige week kreupel (heb ik ook gezegt) maar toch blijven ze t zeggen... Ik heb er gewoon niet zo'n lekker gevoel bij... Er werd mij trouwens ook verteld dat de bak atijd te berijden was en nooit nat zou zijn ? En ik zie sinds ik der sta : zwembad...

Mijn vader vindt het trouwens ook dat de mensen niet zo vriendelijk zijn , en ik heb gewoon geen zin om cometaar aan te blijven horen ? Ik kom daar toch voor me plezier voor me pony...?

Wat moet ik doen , heeft iemand tips ?

-O-

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:46

Elke nieuwe omgeving is wennen voor iedereen, ook voor je paard. Maak een praatje op stal met mensen doe verder gewoon lekker je ding. Gepraat word er toch wel :j Je komt voor je paard, niet om aardig gevonden te worden zeg ik altijd :D

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:47

geef het wat tijd, maak je maand af en kijk dan of je er nog het zelfde over denkt, zo ja, op zoek naar een andere stal gaan.

waar sta je? komt me namelijk bekent voor

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:48

Wellicht toch nog eens verder gaan kijken voor een andere stal.
Het is je hobby en dat moet wel leuk blijven.

_nvds

Re: Voel me niet thuis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 15:51

Whysowhite : ja ik ga evenetjes kijken.. Pff vindt het zo moeilijk. Ook omdat ik zo jong ben durf ik gewoon niet voor mezelf op te komen. Ik laat het meestal over me heen komen.

Buffelo : ik stuur je een pb wil namelijk niet dat het over heel bokt gaat .. Wil de stal ook niet zwart maken

Cowgirl : ja ik ga toch maar eens opzoek ? Maar is het niet raar dat ik zo snel weg ga..

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:54

Ik zou het nog even aan kijken! Maar als het niet minder word, of alleen maar erger zou ik op zoek gaan naar iets anders! Want je moet nog wel met plezier naar je pony toe gaan! Succes!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 15:57

Kun je nog terug naar je oude stal? Anders zou je misschien niet iedere dag erheen gaan. Omdat je pony toch buiten staat. Liever iets verder fietsen dan een stal waar je je niet prettig voelt. En snel weggaan, je zult niet de eerste zijn.

Ons record staat op 5 dagen. Alles wat ideaal leek werkte dus niet. Stal was op 3 km afstand maar zowel ons knollie en wijzelf voelden ons niet prettig. Knol at alleen maar zijn vlasstal leeg ipv zijn hooi, stond buiten in een hoekje te sippen wat niet het wennen was maar hij voelde zich er niet op zijn gemak en wij liepen ook niet met gemak rond. Toen was de keus snel gemaakt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:04

Misschien informeren of je toch terug kunt naar je oude stal en anders gewoon je ogen open houden voor wat anders gewoon rond kijken hoef je nog niet op steil en sprong weg maar wie weet komt er wat op je pad. Of wen je vanzelf aan de stal kan natuurlijk ook.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:07

WhySoWhite schreef:
Elke nieuwe omgeving is wennen voor iedereen, ook voor je paard. Maak een praatje op stal met mensen doe verder gewoon lekker je ding. Gepraat word er toch wel :j Je komt voor je paard, niet om aardig gevonden te worden zeg ik altijd :D

Dit ben ik niet met je eens. Als je het niet leuk hebt op stal ga je er met minder plezier heen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:12

eclair98 schreef:
WhySoWhite schreef:

Dit ben ik niet met je eens. Als je het niet leuk hebt op stal ga je er met minder plezier heen.

Idd en ik spreek uit ervaring.

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:12

eclair98 schreef:
WhySoWhite schreef:

Dat heb ik nu dus...

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:13

Karuna , tigra_

De stal waar ik stond was gewoon zo goed dat het nu alweer vol staat en er gaat bijna nooit iemand weg :(

mmk58

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:28

Jeetje dat is vervelend dat het tegenvalt op die nieuwe stalling. :(

Het is tenslotte wel de bedoeling dat je er voor je plezier komt en lekker aan de slag gaat met je paard.
Probeer het even de tijd te geven, blijf vriendelijk naar iedereen ook al hebben ze commentaar, want misschien bedoelen ze het gewoon goed en probeer gesprekken aan te gaan met mede-stalgenoten over jullie gezamelijke hobby.
En oriënteer je eventueel in de tussentijd op nieuwe stallings mogelijkheden in de buurt.
Nogmaals je moet je op stal op je gemak voelen en er met plezier heen gaan en anders moet je op zoek naar wat anders, maar neem wel even de tijd om te wennen en nieuwe vriendschappen aan te knopen.

Succes en sterkte !

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:53

mmk58 schreef:
Jeetje dat is vervelend dat het tegenvalt op die nieuwe stalling. :(

Het is tenslotte wel de bedoeling dat je er voor je plezier komt en lekker aan de slag gaat met je paard.
Probeer het even de tijd te geven, blijf vriendelijk naar iedereen ook al hebben ze commentaar, want misschien bedoelen ze het gewoon goed en probeer gesprekken aan te gaan met mede-stalgenoten over jullie gezamelijke hobby.
En oriënteer je eventueel in de tussentijd op nieuwe stallings mogelijkheden in de buurt.
Nogmaals je moet je op stal op je gemak voelen en er met plezier heen gaan en anders moet je op zoek naar wat anders, maar neem wel even de tijd om te wennen en nieuwe vriendschappen aan te knopen.

Succes en sterkte !

jaa heel erg bedankt , ook alle andere voor de tips. ik ga nu naar stal want vindt t oneerlijk om me pony niet te doen vanwege die mensen. moet ik jullie nog laten weten hoe het afloopt ?

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:54

jaa!

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-12 16:58

okee hihi! onderweg naar ponylieff!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 16:58

Ga maar lekker naar stal en tutten en teuten met je pony. Die moet tenslotte ook nog wennen. Gaat vast nog goed komen met jullie. Het is voor jullie allebei niet makkelijk om iets vertrouwds achter te laten en weer ergens anders te moeten wennen. Geef het wat tijd.

mmk58

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 17:11

Natuurlijk moet je gewoon naar stal blijven gaan :j . Zou niet eerlijk zijn naar je pony toe, die staat tenslotte ook in een vreemde omgeving waar alles nieuw is.

Jullie moeten allebei aan de nieuwe situatie wennen en het gaat vast goedkomen hoor !
Jullie zijn allebei uit de zo vertrouwde omgeving. Nu is alles anders en dat kost even tijd om om te schakelen en te wennen. Maar laat je pony er niet de dupe van worden omdat jij je daar nog niet helemaal op je plek voelt. Dat komt waarschijnlijk ook nog wel.
Dus gewoon heengaan en lekker je knollie gaan poetsen en verwennen en even lekker knuffelen :+:

En natuurlijk wil ik op de hoogte blijven hoe het gaat met jullie +:)+

_nvds

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 15:49

Wel leuk gister ging ik , maar ik ben ziek .. hoofdpijn/buikpijn en ik heb iets verkeerds in me cellen vandaag bloed laten prikken heel gezeur maar goed , ik met vol vertrouwen gister gegaan even op ponylief gestapt en gereden , aaaauw wat had ik een verschikkelijke pijn maar oke even op de tandjes bijten en we halen het wel , werd er voor naar me geroepen dat ik beter moest gaan leren rijden.......... _-:( :x :wow: >;)

Buffelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:57

jeetje wat kinderachtig zeg, en heb je er op gereageerd? ik zou het echt niet pikken als iemand dat soort dingen roept. laat iemand in zijn waarde.

mmk58

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 15:59

Het klinkt inderdaad niet als erg gezellig daar, maar je weet zelf beter en als je met pijn op je paard zit rij je natuurlijk ook niet lekker en optimaal. Een beetje respect voor elkaar zou geen overbodig iets zijn. Probeer er boven te staan en je er niets van aan te trekken, vaak zijn degene die het zeggen van die "penny"meiden, die denken alles te kunnen en te weten en overal een mening over hebben.
Waar sta je trouwens? PB me maar hoor als je wil. Denk dat we in dezelfde plaats wonen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:00

Ik zou heel snel een andere stal zoeken..
Natuurlijk kom je voor je paard, en op elke stal heb je wel rotte appels..
Maar als je dit soort commentaar krijgt en niemand hebt met wie je het gezellig hebt, snel wegwezen daar.
Laatst bijgewerkt door Lous op 01-11-12 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:01

nvds, als ze zo gaan doen,spullen pakken, je oude stal opbellen en verhuizen. wat belachelijk zeg

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:10

_nvds schreef:
Wel leuk gister ging ik , maar ik ben ziek .. hoofdpijn/buikpijn en ik heb iets verkeerds in me cellen vandaag bloed laten prikken heel gezeur maar goed , ik met vol vertrouwen gister gegaan even op ponylief gestapt en gereden , aaaauw wat had ik een verschikkelijke pijn maar oke even op de tandjes bijten en we halen het wel , werd er voor naar me geroepen dat ik beter moest gaan leren rijden.......... _-:( :x :wow: >;)

-:(- Gut mensen moeten eens leren om niet altijd ongevraagt commentaar te willen geven.
TS laat je niet op je kop zitten hoor,niet iedereen heeft het talent van Ankie en dat zijn vaak degene die staan te bleren langs de kant.
Misschien volgende keer zeggen dat als je commentaar wilt horen,je er wel om vraagt.
Sterkte hoor,heb je niet een vriendinnetje die je mee kunt nemen voor een paar keer?Ben je niet zo alleen :+:

Beterschap...

fjordie333

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:13

oh jeetje wat vervelend zeg, ik kan me voorstellen dat je je niet op je plek voelt.
Wij hebben iemand op stal en die kan helemaal niet rijden maar daar word door niemand iets over gezegd hoor ! Als het niet veranderd zou ik daar niet blijven, je komt wel voor je pony maar leuke mensen om je heen is ook geen overbodige luxe.