paard word agressief omdat kudde hem 'verstoot'

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

paard word agressief omdat kudde hem 'verstoot'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:53

hallo,

de laatste tijd dat ik met mijn paard aan het rijden ben & mijn ander paardje loopt er bij, dan zit ik met het probleem dat de jongste niet te dicht mag komen of hij heeft of anders een bijt of anders wat hoeven tegen zen borst
Dit is al lang bezig & is niet meer te doen.
Nu heb ik mijn paarden een paar keer een beetje in het oog gehouden op het weiland, als we bv. eten geven staan de 2 andere te wachten aan draad & vanaf hij wat te dicht komt heeft hij met alle 2 ruzie. Ook in het weiland gaat het niet meer super goed (heb al veel keer gehad dat ik hem uit de wei haalde met een verwonding dat komt door een hoef)

Alani

Re: paard word agressief omdat kudde hem 'verstoot'

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:57

zo te lezen is het een groepje van 3. Mijn ervaring is daarmee niet positief. 3 is altijd ellende en er is er altijd 1 de pispaal. Beter 4 of 5. Heb je daartoe mogelijkheden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 23:59

ik heb geen mogelijkheid om een ander paard of pony er bij te zetten omdat ik maar stalling heb voor 3 en mijn ouders (waarvan het weiland eig. is) daar niet van willen weten

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:57

Even een opmerking over het klieren tijdens het rijden. Op het moment dat jij op hem zit hoef je niet te pikken dat hij een ander paard aanvalt. Hij heeft zijn aandacht bij jou te houden. Ik had hem allang een fikse correctie gegeven. Klooien doet hij maar in zijn eigen tijd...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 09:59

iss. in de weide zoeken ze het maar uit. zorg voor meerdere voerplekken, zodat die apart kan eten.
onder het rijden heeft die dominantie zijn aandacht bij jouw te houden. andere paarden aanvallen mag je goed en direct afstraffen. Dat moet hij NIET doen onder jouw tijd. Doen ze maar in hun vrije tijd. Want vroeg of laat heb je een ander paard die zich omdraait en terugmept, en dan vang JIJ de meppen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 10:03

Stukje afzetten met prikpalen als je gaat rijden, zorg voor genoeg hooi op de wei met verschillende hoopjes hooi ver uit elkaar...