Ik heb 2 pony's van 1.50 m schofthoogte waarvan ik de merrie elk weekend rij (recreatief). De andere pony (ruin) heb ik als maatje gekocht voor haar. Hij was wat verwaarloosd, was mager, weinig spieren, schimmelinfectie, zomerexzeem, futloos. Hij was gekocht omdat hij een zielepootjes was en mij tijdens het eerste contact met hem de hele tijd achterna liep. Toen ik hem na 2 maanden herstel wilde opzadelen ging hij over de rooie toen hij nog maar het hoofdstel zag en hoorde

Ik heb hem nu 1 jaar bij mij en het optuigen is geen probleem en hij zit zowel in zijn koppie als in zijn lichaam weer goed in elkaar. Hij is een welsh k met pit en juist door die pit vind ik het niet zo handig om hem te berijden

Hij is 15 jaar en heeft volgens de vorige eigenaar dressuur gereden en bij hen zelf is ermee gesprongen. Aangezien hij het springen niet leuk vond deed hij het niet goed en de zoon verloor zijn interesse in het dier.
Hij heeft een beetje een apart karakter, lief en voorzichtig als je hem zijn zin laat doen maar als je hem iets vraagt of hem onder druk zet dan kan hij wat link doen. Maar ach mijn merrie heeft een maatje en hij heeft een leuke thuis.
Toch zit ik te denken dat hij het nog veel leuker zou hebben als hij 1 keer in de week een ontspannen buitenritje kan doen en dan vooral samen met zijn merrie

Wat denken jullie? moet ik hem gewoon laten lopen of niet en zijn er trouwens wel mensen geïnteresseerd (minimaal 16jaar) die een rustig ritje op paardvriendelijke wijze zien zitten samen met mijn merrie en mij? Personen die daarbij ook nog eens rustig, betrouwbaar, voldoende ervaring bezitten? Een bak is er niet.
Welke tips hebben jullie? en zouden jullie het doen met hem? Ik wil wel niet de hele vriendenkring op bezoek hebben, kun je dat eisen?