HELP onkruid..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiindsaYxX

HELP onkruid..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 20:26

Heey,

Wij gaan een weiland huren, met 2 schuilstallen erop, komt nog een derde voor. Maar 1 probleem..

Het onkruid staat nu zeker 1 meter hoog.. Ben al wel aan t wegknippen met een snoeischaar ofzo.. Maar wat kunnen we hier het beste mee doen?
Ploegen? en dan spuiten ofzo?

Weet iemand ook of je ergens een Tractor kunt huren?

Groetjes

nikkie722

Re: HELP onkruid..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:54

denk dat je dit het beste kunt laten maaien en daarna omploegen en weer glad trekken en weer in laten zaaien, dit doen loonwerkers.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:57

Wat voor onkruid staat erin?
Anders paarden en schapen erin en kijken wat er echt blijft staan en die gericht aanpakken.
Omploegen,opnieuw inzaaien kan ook maar kost wel een beetje...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 10:58

hoe groot is het oppervlakte?

tljrtos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 11:55

Als je omploegt en inzaait duurt het maanden voor de paarden er weer op kunnen.Beste is maaien en de wei goed bijhouden.Op bemeste grond groeit over het algemeen niet veel onkruid.Wat voor een onkruid is het trouwens.Er is veel wat gewoon gegeten wordt en dat zelfs goed voor ze is.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-12 18:19

Heey..
Thanks. Heb net een loonwerker gesproken..
Maar er is daar ooit een vrachtwagen puin gestort dus die loonwerker wilt het niet doen..
Nou ken ik wel iemand die zegt dat z'n tractor enzo dat maar aan moet kunnen maar wat moet ik dan doen?
Ploegen, maaien, freezen? Iemand n idee?

Gr

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-12 18:26

Als je eerst de vragen eens beantwoord word het voor ons ook duidelijker.
Nu gaan we gokken hoeveel,hoe erg,hoe diep.

Hoeveel puin ligt er? Hoe diep ligt het puin?
Besef je wel dat met ploegen,frezen het puin omhoog kan komen. etc etc.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 14:12

Hmm ik heb vrijwel overal antwoord op gegeven..
Onkruid weegt ik niet precies zowiezo brandnetels, Maar de paarden eten wat er staat niet op want hebben al paarden in gestaan.
Schapen eten dit ook niet, aangezien hier een schapenboer op stal komt en die weet welk stuk land wij bedoelen.
De oppervlakte weet ik niet precies zouden we moeten checken wanneer we weer daar zijn..

en ehm.. Er staat wel VEEL onkruid.. sommige stukken 1 meter hoog.. heb al veel met een snoeischaar weggeknipt zodat je als je t gaat maaien er wat beter doorheen komt..
Het puin er is een keer een (vrachtwagen?) Puin in gestort, ligt niet diep want er is daar nooit geploegd of iets dergelijks dus lijkt me het meeste op de bovengrond te liggen..
We willen zowiezo alles wat bovenop ligt, het grootste deel in ieder geval eruit halen, op de aanhanger gooien en naar de stort brengen.
Ik weet dat het omhoog kan komen.. Hebben we het over gehad met de schapenboer.. maar het moet echt geploegd worden willen we er ooit wat mee kunnen..

Maar ik zat te denken om er grond overheen te laten storten.. maar weet natuurlijk niet of dit een optie kan wezen.. De loonwerker ziet in ieder geval niet echt zitten om daaraan te beginnen omdat hij bang is dat hij zijn machines kapot trekt.. wat ik best kan begrijpen maar misschien als wij het grootste deel weghalen dat hij er anders over denkt natuurlijk

Ik hoop dat ik nu wel jullie vragen heb beantwoord?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:19

Wil je nu het onkruid weg of de vrachtwagen puin weg?

Dat laatste lijkt me het handigst, maar dat ga je zelf niet voor elkaar krijgen (hoe zou je dat gaan doen?). Zou de loonwerker vragen wat het zou kosten om de laag grond met puin eruit te halen. Als je dan nieuwe grond stort kun je wel knap inzaaien.

Als je dat niet wil zou ik het alleen maaien met een bosmaaier, daarna slepen en bekalken.

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-12 21:25

Onkruid.. het puin halen we er zelf uit.. ligt alleen op de bovenlaag en zijn met veel mensen dus is er zo uit..
Het is niet extreem veel meer omdat er al vaker delen uit gehaald zijn door het vorige meisje.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 14:23

heb je geen foto? dan krijg je vaak al een beter beeld, is het een hectare of een klein stuk, dan kun je namelijk al veel meer met de hand

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 15:11

Je kunt proberen om het nu met de bosmaaier (te huur) weg te maaien, lijkt me sneller dan de snoeischaar. Dan in het voorjaar spuiten en kijken wat er overblijft.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 16:31

Je kan inderdaad de grond keren en helemaal van voor af aan beginnen, maar je kan ook de maaier erover heen sturen en dan van het voorjaar spuiten tegen de onkruiden en goed bemesten en de dan kale stukken weer inzaaien.

Hier een zwaar verwaarloosde wei ook overgenomen (helaas geen goede foto's genomen van de staat) maar hier zie je verloop in ong. 2 jaar

Hier is niets gekeerd alleen maaien, spuiten en bemesten

voor maaien
Afbeelding

na maaien de hopen zie je liggen zijn verteerd
Afbeelding

En nu netjes 2 jaar verder
Afbeelding

XxLiindsaYxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-12 22:57

je wei ziet er indd wel super uit!
Haha bosmaaier zaten we wel aan te denken maar kwam er steeds niet van.. die moet je een hele dag huren en wij waren er steeds maar n uurtje ofzo..

Maar als je wei zo is geworden met maaien.. dan is dat indd wel een optie!
Thanks voor de tips!

GMekkes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:14

Als je het zelf wilt doen dan zou ik kiezen voor afmaaien met een zeis of bosmaaier.
Volgend jaar spuiten met MCPP en MCPA, kun je zelf doen met een rugspuit.
Op de juiste wijze bemesten helpt ook tegen onkruid.

Ik zou me persoonlijk vooral zorgen maken over het puin.
Puin komt steeds opnieuw omhoog, dus je bent niet na 1 x opruimen klaar.
Ik zou een container laten komen tenzij de stort bij jullie gratis is.
Bij ons betaal je namelijk 19 cent de kilo.
Puin is zwaar dus dat tikt snel aan, een container zou al snel goedkoper kunnen zijn.