ActiefStal, Paddock, Inrichting

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisannah

ActiefStal, Paddock, Inrichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 17:08

Hallo bokkers,

Ik krijg binnenkort een stukje land wat tussen de 500 & 750 M2 zal zijn.
Ik wil hier 2 a/b/c pony's plaatsen /3 , omdat ik het te klein vind voor een echt grotere pony. Nu kan ik echt niet bedenken hoe ik het moet indelen, zodat de pony's ook als ik of mijn broertje een keer niet kunnen rijden, voldoende beweging krijgen !
Misschien hebben jullie leuke ideeën? Zeg alsjeblieft alles wat je te binnen schiet !! Geld speelt even geen rol, daar kijk ik later wel naar.
Er zijn wel een paar dingen die noodzakelijk zijn;

*Een bak (hoeft niet de 'officieele' afmetingen te hebben)
*Een stukje gras
*Zadel/opslagkamer

We kunnen ze eventueel ook het gehele jaar bijvoeren !

:)

lottex

Re: ActiefStal, Paddock, Inrichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 19:08

Ik vind het veel te klein voor 2 pony's...
Sowieso kan je er geen bak in hebben (dat is normaal 40m X 20m = 800m², jouw stukje land is al kleiner dan dat...) en als er al gras komt zal dat al snel kapotgelopen worden.

Misschien kan je eens in dit topic kijken : [VSW] Hit-actief stal

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 20:07

500 m2 is bijv 20 x 25 m, 700 m2 is 30 x 20 m . Van deze afmeting kun je alleen een paddock annex rijbak maken; het is idd kleiner dan een gewone rijbak.
Op deze oppervlakte kun je naar mijn idee wel 2 ponytjes zetten, maar je zult ze dan sowieso het hele jaar rond hooi moeten voeren

Lisannah

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 20:23

marionblo schreef:
500 m2 is bijv 20 x 25 m, 700 m2 is 30 x 20 m . Van deze afmeting kun je alleen een paddock annex rijbak maken; het is idd kleiner dan een gewone rijbak.
Op deze oppervlakte kun je naar mijn idee wel 2 ponytjes zetten, maar je zult ze dan sowieso het hele jaar rond hooi moeten voeren

Ja, ik hoef ook geen grote rijbak ! Het is gewoon belangerijk dat ik er 3x per week een beetje in kan 'rommelen'. We hebben namelijk een buitenbak van 80x20 en een binnenbak van 30x18 in de buurt.

Het hele jaar rond bijvoeren zal geen probleem zijn, we zitten in de buurt van allemaal boeren die goedkoop (wel goed) hooi aanbieden!

Toevoeging: Ik heb net gehoord dat het stukje iets groter word, om en nabij de 1000 M2.

marionblo

Re: ActiefStal, Paddock, Inrichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 22:57