Ik ben aan het twijfelen om al dan niet een zweetdeken aan te schaffen. Ik heb hier al over gesproken op de stalling maar krijg tegenstrijdige meningen:p voor alle duidelijkheid het is mijn eerste paard

Waarom ik met deze vraag zit, ik ben een beginnende ruiter die net weer over de angst is van een val. Ik werk dus nog niet zo heel lang en intensief met mijn paard. Om een beeld te geven het is me voor het eerst weer gelukt om 45 min te rijden. Waarvan ik misschien een goeie volle 5 min gedraafd heb.
Maar ik probeer wel elke dag naar mijn paard te gaan en te rijden of het nu mooi of slecht weer is. Dus ondanks het feit dat hij dus niet zweet tijdens het rijden is het niet interessant om een deken aan te schaffen als hij nat wordt van de regen?
Ik ben vandaag naar mijn paard geweest en het was 9 graden maar het voelde als of het - 10 was ofzoiets vanwege de kille wind. Dus ik kan me inbeelden als je volledig nat bent door de regen het alles behalve aangenaam is om dan zo in de stal te worden gezet. De stallen zijn niet zo heel erg koud maar ik denk als je volledig doorweekt bent het lang duurt voordat je weer droog en warm krijgt.
Dus wat zou ik nu doen? Een zweetdeken aanschaffen of niet? Ik rij western dus een deken tijdens het rijden lijkt me zeer moeilijk te vinden denk ik...
thanks !