Mocht ik toch willen verhuizen, dan wil ik graag een eigen paard, omdat de afstand naar de paarden die ik nu rij waarschijnlijk te lang wordt. Bovendien laat ik die echt niet zomaar in de steek.
Maar wie weet er dan betaalbare adresjes voor een pensionstal? Mag een manege zijn, pensionstal, camping, particulier, alles dus.
Wat zijn de prijzen? In de buurt Groningen, Leek, Roden, Drachten, Dokkum, Suurhuisterveen, Leeuwarden, Stiens, Sneek, Buitenpost, Zuidhorn, Grijpskerk, Veenwouden, Hurdegaryp, Zwaagwesteinde, Twijzel, ergens tussen deze plaatsen in.
Voorwaarden: er moet een bak zijn die ook in de winter berijdbaar is, mag zowel buiten als binnen zijn. Buitenbak dus met verlichting. Er moet 's avonds gereden kunnen worden.
Verder moet weidegang mogelijk zijn.
Zelf mesten geen probleem, maar ik wil wel graag dat de paarden gevoerd worden, omdat ik altijd al vroeg de deur uitga 's morgens.
Wat ik mij afvraag: sommige pensionstallen op internet vermelden openingstijden, bijvoorbeeld op zaterdag en zondag na 9 uur 's ochtends. Maar wat als je om half 7 al weg moet vanwege een wedstrijd? Valt daarover te praten?
maar over bovenstaande kan ik wel wat zeggen: Daar valt op de meeste stallen zeker over te praten. Als je het even meldt dan is het meestal echt geen probleem als je af en toe eens eerder weg moet of later terug bent. Soms moet je wat regelen voor bijvoorbeeld de sleutel of eventueel een alarm, maar dat lukt heus wel. 

Dagelijks weidegang.